הנה בראש השנה אנו אומרים תפילת עלינו לשבח בתפילת מוסף, הן בתפילת לחש והן בחזרת הש"ץ, והיא כהקדמה למלכיות. ומצאנו כבר בראשונים וכן הזכיר הרמ"א שגם בתפילת מוסף דיום הכיפורים בחזרת הש"ץ קודם אמירת סדר העבודה אומרים עלינו לשבח, (בלא החלק השני 'ועל כן נקוה לך' שאינו נאמר כלל).
והשאלה, דבשלמא בראש השנה תפילה זו היא מענינו של יום וחלק מברכת מלכיות, אך מדוע הוכנסה תפילת עלינו לשבח גם לסדר חזרת הש"ץ ביום הכיפורים, ואף שידוע שהיא באה להשלים ד' השתחוואות, אך מעיקרה מפני מה נתקנה.
לע"ע לא מצאתי ביאור המניח את הדעת, ואשמח לקבל הסבר נאות מחו"ר הפורום מפי ספרים וסופרים.