ישנם הרבה שיטות וחומרות כך שהמתבונן מהצד יכול להתבלל
האם החברים יכולים לתת לי הוראה בקצרה כבעל תוקע ומה
כשומע עלי לשים לב לצאת ידי"ח
למשל חובה בתשר"ת ובתר"ת שהתקיעה תהיה ארוכה מהשברים
והתרועה כי אחרת אין הבדל בניהם ,וכדומה.
ש. ספראי כתב:במועדים וזמנים ח"א, ראש השנה, בסימנים הראשונים של הכרך, ישנה רשימה נפלאה של הגהמ"ח שליט"א, כשבסוף הסימן הוא מביא רשימת סוגי תקיעות/נשימות שכדאי לתקוע, מדינא, מחומרא, ומחומרא דחומרא, כאשר בהערות הוא מפרט כל דבר על דיניו ומנהגיו. מאמר מומלץ מאד, בפרט ל'בעלי מקריא' ותוקעים.
בין גברא לגברא כתב:ש. ספראי כתב:במועדים וזמנים ח"א, ראש השנה, בסימנים הראשונים של הכרך, ישנה רשימה נפלאה של הגהמ"ח שליט"א, כשבסוף הסימן הוא מביא רשימת סוגי תקיעות/נשימות שכדאי לתקוע, מדינא, מחומרא, ומחומרא דחומרא, כאשר בהערות הוא מפרט כל דבר על דיניו ומנהגיו. מאמר מומלץ מאד, בפרט ל'בעלי מקריא' ותוקעים.
באמת מומלץ לראות מש"כ במועדים וזמנים בזה. הוא פתח הענין כמו שאף אחד לא עשה, וכנראה כל מה שכתבו הבאים אחריו שאבו מקורותיהם ממו"ז הנ"ל, וזה המקום להתחיל בל"ס.
אבל עכ"ז הוא פרץ קצת האיסור של תקיעת שופר שלא במקום מצוה שהוא שבות, וכפה"נ באופן כללי גדולי המורים לא היו ניחא להו כ"כ בריבוי התקיעות באופן מופרז. בפרט שהרבה מהחומרות אין בהם ממש ולכל הדעות יוצאים בב' האופנים, וכבר הערתי על זה לגבי תרועה תימני [בבקשה ממי שיש לו מה להשיג או להוסיף על נושא תרועה תימני להגיב שם, ולא לסטות מנושא אשכול זו.]. וכ"כ צ"ע אם יש מקום לחוש לשיטות דלא ק"ל כוותיהו ומעולם לא נשמע שחוששים לשיטה זו אם מותר לתקוע כדי לחוש לה, כדי שהמליץ במו"ז הנ"ל.
לעומקו של דבר כתב:בין גברא לגברא כתב:ש. ספראי כתב:במועדים וזמנים ח"א, ראש השנה, בסימנים הראשונים של הכרך, ישנה רשימה נפלאה של הגהמ"ח שליט"א, כשבסוף הסימן הוא מביא רשימת סוגי תקיעות/נשימות שכדאי לתקוע, מדינא, מחומרא, ומחומרא דחומרא, כאשר בהערות הוא מפרט כל דבר על דיניו ומנהגיו. מאמר מומלץ מאד, בפרט ל'בעלי מקריא' ותוקעים.
באמת מומלץ לראות מש"כ במועדים וזמנים בזה. הוא פתח הענין כמו שאף אחד לא עשה, וכנראה כל מה שכתבו הבאים אחריו שאבו מקורותיהם ממו"ז הנ"ל, וזה המקום להתחיל בל"ס.
אבל עכ"ז הוא פרץ קצת האיסור של תקיעת שופר שלא במקום מצוה שהוא שבות, וכפה"נ באופן כללי גדולי המורים לא היו ניחא להו כ"כ בריבוי התקיעות באופן מופרז. בפרט שהרבה מהחומרות אין בהם ממש ולכל הדעות יוצאים בב' האופנים, וכבר הערתי על זה לגבי תרועה תימני [בבקשה ממי שיש לו מה להשיג או להוסיף על נושא תרועה תימני להגיב שם, ולא לסטות מנושא אשכול זו.]. וכ"כ צ"ע אם יש מקום לחוש לשיטות דלא ק"ל כוותיהו ומעולם לא נשמע שחוששים לשיטה זו אם מותר לתקוע כדי לחוש לה, כדי שהמליץ במו"ז הנ"ל.
סיכמת את דרכו של הגרמ"ש שליט"א בקצרה.
ש. ספראי כתב:האם המהריל"ד זי"ע לא שמע כל ר"ה את כל סוגי התקיעות?
יש רשימה של הזיידע שלי הר"מ לרנר זצ"ל, בו הוא מספר שתקע לפני גדולי ירושלים שעות רבות. גם אביו הרה"צ רבי אפרים שמואל פפרמן- לרנר זצ"ל היה תוקע בכל היום של ראש השנה בסוגי תקיעות שונים, כדעת רבו הגדול, המהר"ל דיסקין זצ"ל.
ש. ספראי כתב:האם המהריל"ד זי"ע לא שמע כל ר"ה את כל סוגי התקיעות?
יש רשימה של הזיידע שלי הר"מ לרנר זצ"ל, בו הוא מספר שתקע לפני גדולי ירושלים שעות רבות. גם אביו הרה"צ רבי אפרים שמואל פפרמן- לרנר זצ"ל היה תוקע בכל היום של ראש השנה בסוגי תקיעות שונים, כדעת רבו הגדול, המהר"ל דיסקין זצ"ל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים