ציטוט, -
ואם שייך בר"ה שמחת יו"ט יש בזה דעות בין הפוסקים
אלף המגן סי' תקפג סק"ז
ושם בהערותיו:
עי' טואו"ח [סי' תקפא] וז"ל, - ששים ושמחים בר"ה, משמע קצת דשייך שמחה, ועי' בשו"ת מהרי"ל [סי' קכ"ח] ובשו"ת נו"ב או"ח קמא [סי' ל"ב] ובשו"ת חת"ס [סי' קכ"ח] ובהגהות חת"ס על מג"א סי' תקצ"ז ובס' יפה ללב ח"ב סי' תקצ"ז אות א', ובשו"ת להגאונים בעלי מפרשי הים שבסו"ס ים התלמוד ובדברי הגאון בעל ישועו"י שם ובהגהות מהרש"ם לספר אורחות חיים, כל אלו סוברים דשייך בר"ה שמחת יו"ט. [ועי' בשו"ת מהרי"א סי' קס"ג מש"כ בזה יע"ש.]
ואולם עי' בזוה"ק פ' אמור דף צ"ה ע"א ד"ה אמר רב יהודא מבואר להדיא דר"ה לא נקרא שמחה רק ימי דין וכן משמע מספר מגיד מישרים למרן ב"י, וכ"כ הפנ"י בחי' למס' כתובות דף ה' ע"ד התוד"ה אלא מעתה, וכן משמע מהחבר לעיל סי' תקפ"ג ס"ב, וכ"כ ביסוד ושורש העבודה שער י"א פ"א ובס' בית יהודא במנהגי ארגיל דק"ז ע"ב אות ד' ועי' בחכמ"ש להגאון מוהרש"ק הגהות על מג"א סי' תקצ"ז שהאריך בענין זה והביא ראיות לכאן ולכאן מובא בשד"ח מערכות ר"ה יע"ש.
עד כאן הציטוט משם, מי שיוכל להוסיף מראי מקומות או משא ומתן הערות והארות יבורך ויבוא על שכרו משמים.
באשר לי, אם יוכל מאן דהו להראותני היכן הן [נדפסות] הגהות המהרש"ם על ס' ארחות חיים, אודנו מאוד. [וכן את מקומה המדויק של תשובת בעלי מפרשי הים].
יישר כח גדול למפרע
בברכה שלימה ונאמנה