אנציקלופדיה תלמודית ערך 'וידוי' כתב:כיצד מתודים, אומר אנא השם חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך והרי נחמתי ובושתי במעשי ולעולם איני חוזר לדבר זה - זהו עיקרו של וידוי, וכל המרבה להתודות ולהאריך בענין זה הרי זה משובח (רמב"ם תשובה א, א). ומכל מקום עיקר הוידוי הוא "אבל אנחנו חטאנו" (רמב"ם תשובה ב, ח).
כאשר ראיתי זאת, נפלאתי על הסתירה ברמב"ם, בעניין 'עיקרו של הוידוי'.
אך כאשר פתחתי את הרמב"ם, ראיתי שהלחם משנה בפרק ב' הלכה ח' כתב, שהביאור ברמב"ם הוא שעיקר הוידוי הוא "אבל אנחנו חטאנו כו'", כלומר 'חטאנו, עוינו, פשענו'. וזאת בכדי ליישב את הסתירה ברמב"ם.
ולפלא גדול בעיני, שלא הביאו באנצ"ת את דברי הלח"מ.