עושה חדשות כתב:נכון. ובכל זאת.
*
ראיתי כעת בקונט' הנ"ל דבר מענין, ונוגע לי למש"כ
כאן, אולי תשלימו עוד פרטים:
עמוד צד.png
לא יכול לברך
1. שש חשש חציצה דרבנן בלא חפיפה וכו', ולכן מדרבנן אינה טבילה המתרת.
2. בכל טבילה בלא כוונה הדין הוא שטבל ולא הוחזק כאילו לא טבל אף למעשר חוץ מטבילה לחולין, ולכאורה אם לא טבל לשם מחנה לוויה אינו טבילה המתרת ולא יכול לברך.
ואין לומר שרק היכי דבעינן טהרה גמורה בעינן כוונה, זה אינו כדמוכח שם בסוגיא דחולין ל"א ע"א
אתמר: נדה שנאנסה וטבלה - אמר רב יהודה אמר רב: טהורה לביתה ואסורה לאכול בתרומה, ור' יוחנן אמר: אף לביתה לא טהרה. א"ל רבא לר"נ, לרב דאמר: טהורה לביתה ואסורה לאכול בתרומה, עון כרת הותרה, איסור מיתה מיבעיא? אמר ליה: בעלה חולין הוא, וחולין לא בעי כוונה
והרי בנידה לא בעי כוונה גמורה ואעפ"כ רב הוצרך לטעם שהוא חולין.
אמנם ראיתי בפורום שצוטט מהמנח"ש שדעתו שטהרה להר הבית חשיב כטהרה לחולין וצ"ע
וכבר הובאו בפורום זה שלית מאן דפליג דלא חיישינן לזיבה כמבואר במ"ב ועוד והובאו לכך הוכחות רבות