עושה חדשות כתב:אם מישהו מתנדב לעשות סדר...
כאשר נגזר על אדם בראש-השנה חיים טובים, ובמשך השנה הוא קלקל והרשיע, מצינו הרבה שהוא נענש כבר באותה השנה, (חטא המרגלים לדוג'), וגזר דינו מתהפך לרעה. לעומת זאת, אם נגזר עליו מוות ח"ו, נראה לכאו' שאי"ז דבר קל לקרוע את הגז"ד, ודאי לא ביחיד וכו'. מאידך גיסא אם נבואה לרעה הוכחשה אין בכך ערעור על הנביא, משא"כ בנבואה לטובה.
אז מה הגדרים בזה, ומה הטעם.
קודם פשוט,
הלא אדם נידון כל יום, וכמש"כ הרמב"ם אם עונותיו מרובים מזכויתיו מיד הוא מת ברשעו.
אבל אם נחתם למוות ח"ו, זה כבר גזר דין, ובשביל לקרוע אותו זה עניין אחר.
אבל בנביא, יש עניין של אמיתת הנבואה,
וכיון שהנבואה באה להחזיר בתשובה, היא חייבת להשתנות לטובה לכה"פ במקרה שחוזרים בתשובה, אבל אם מתנבא לטובה למה ישתנה,
(ובפרט שזה הדבר המוכיח על אמיתת הנבואה כמש"כ הרמב"ם).