"ובאמת הוא ענין גדול וסגולה נפלאה, להסיר ולבטל מעליו כל דינין ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו ולא יעשו שום רושם כלל כשהאדם קובע בלבו לאמר: הלא ה' הוא האלקים האמיתי, ואין עוד מלבדו יתברך שום כח בעולם וכל העולמות כלל, והכל מלא רק אחדותו הפשוט ית"ש, ומבטל בלבו ביטול גמור ואינו משגיח כלל על שום כח ורצון בעולם, ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ב"ה כן יספיק הוא ית' בידו שממילא יתבטלו מעליו כל הכחות והרצונות שבעולם, שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל וכו'".
ובהגה"ה,
וזהו ענין מאמרם ז"ל במשנה ר"ה (כ"ט א') עשה לך שרף וכו', וכי נחש ממית או נחש מחיה אלא בזמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהן שבשמים וכו', רצה לומר כשהסתכלו כלפי מעלה להנחש השרף והתבוננו בכחו הרע, ועם כל זה ביטלוהו מלבם ולא השגיחו על כחו הנורא, ושעבדו את לבם באמת רק לאביהם שבשמים לבד היו מתרפאין, והוא אמיתת ענין המתקת כוחות הדינים בשרשם, והוא מבואר למבין.
והנה בתחילת הפרק מיירי הנפה"ח כל כוחות שונים בבריאה כמו כשפים שמכחישים פמליא של מעלה, ועל דברי הגמ' בסנהדרין סז, ב בכוחו של ר"ח דנפיש זכותיה כנגד הכשפים, והיינו משום שנתדבק באחדותו ית"ש. אמנם בלשון קדשו נכלל עוד, "להסיר ולבטל מעליו כל דינין ורצונות אחרים", ונראה מזה שאף דיני שמים ומשפטי צדק דוגמת דין של מעלה בראש השנה יכול להסיר ולבטל בסגולה נפלאה זו כאשר קובע בלבו שאין עוד מלבדו ית"ש שום כח בעולם.
והראיה לזה היא מה שמביא בהגה"ה מההיא דהנחש שזה היה משפט ודין מלמעלה, וגם נגד כח זה הועיל "מה ביטלוהו מלבם ולא השגיחו על כחו הנורא, ושעבדו את לבם באמת רק לאביהם שבשמים".
וזו הארה נפלאה לכאורה.