לענין כתב:כמובן השאלה רק בפיוטים שאין פותחין בהם את הארון, שאז ראוי להדרו בעמידה, ואכ''מ.
אביש כתב:למה כולם עומדים ב"ונתנה תוקף"?
דרומי כתב:יש פיוטים שיש מין הרגשה פשוטה לעמוד, כמו 'ונתנה תוקף'. לאו דוקא שיש לזה בסיס הלכתי של ממש.
יבנה כתב:מחז"ל מבואר שישבו בחזרת הש"ץ ואפ' כשיצאו ידי חובתם בזה.
אביש כתב:למה כולם עומדים ב"ונתנה תוקף"?
יבנה כתב:וזכר לדבר כל נדרי שאף שזה רק התרת נדרים, בכ"ז כיון שהוא תחלת תפלות יו"כ מתרגשים בו.
לבי במערב כתב:יבנה כתב:מחז"ל מבואר שישבו בחזרת הש"ץ ואפ' כשיצאו ידי חובתם בזה.
?! אי' מקו"ר כבודו?
לבי במערב כתב:משום מה הי' זכור לי שבשו"ע הרב מבו' דצריך לעמוד. ועתה הסתכלתי שם עוה"פ (מקופיא), וראיתי שכ' רק לפסוע ג' פסיעות בסיום תפלתו. וא"כ הצדק עם כת"ר, אך צריך שלא לילך ממקומו - כהדין בשמו"ע שאומר בעצמו.
יבנה כתב:לבי במערב כתב:משום מה הי' זכור לי שבשו"ע הרב מבו' דצריך לעמוד. ועתה הסתכלתי שם עוה"פ (מקופיא), וראיתי שכ' רק לפסוע ג' פסיעות בסיום תפלתו. וא"כ הצדק עם כת"ר, אך צריך שלא לילך ממקומו - כהדין בשמו"ע שאומר בעצמו.
אם פוסע לאחריו כ"ש שצריך לעמוד.
ויש מח' ראשונים ואחרונים בירו' שהבאתי אם מדובר באופן שיוצאים בו או לא.
ומה נחשב פיוט לענין זה? האם "ובכן תן פחדך" חשיב מעיקר התפילה?לענין כתב:מנהגנו ע''פ הרמ''א, לעמוד בחזרת הש''ץ.
ויש להסתפק, בתוספות שאינן מגוף התפילה, וכגון הפיוטים, אם הם ג''כ בכלל החזרה לענין זה...
דרומי כתב:ובכן תן פחדך מופיע כבר ברמב"ם, ושם שכן נהגו לומר את נוסח ברכה זו בכל עשרת ימי תשובה.
ומסתבר איפוא שאינו בגדר פיוט.
דרומי כתב:ובכן תן פחדך מופיע כבר ברמב"ם, ושם שכן נהגו לומר את נוסח ברכה זו בכל עשרת ימי תשובה.
ומסתבר איפוא שאינו בגדר פיוט.
דרומי כתב:הרמב"ם לא מביא פיוטים כלל.
עושה חדשות כתב:ומה נחשב פיוט לענין זה? האם "ובכן תן פחדך" חשיב מעיקר התפילה?לענין כתב:מנהגנו ע''פ הרמ''א, לעמוד בחזרת הש''ץ.
ויש להסתפק, בתוספות שאינן מגוף התפילה, וכגון הפיוטים, אם הם ג''כ בכלל החזרה לענין זה...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים