הודעהעל ידי משולש » ה' ספטמבר 20, 2018 10:08 pm
קודם כל יש להעיר שלומר ככה זה כמו לומר "כי לעולם חסדו יאמר נא ישראל" ואחר כך "כי לעולם חסדו יאמרו נא בית אהרן" וכן הלאה. (וכן שיבשו עוד כמה וכמה פיוטים כאלו, כמו "לעדי עד ימלוך מלך עליון" או "בשמים ובארץ גבור ונערץ" (במקום ההקשר הנכון: "אתה הוא אלקינו-בשמים ובארץ" וכו')
שנית הפיוט הזה בנוי שהחזן אומר "האוחז ביד מידת משפט" והקהל מחזקים את דבריו "וכל מאמינים שהוא אל אמונה"
החזן אומר "הבוחן ובודק גנזי נסתרות" והקהל עונים "שהוא בוחן כליות"
חזן: הגואל ממוות, קהל: גואל חזק.
חזן: הדן יחידי, קהל: דין אמת.
ח: אהיה אשר אהיה, ק: היה ויהיה.
ח: ודאי שמו, ק: ואין בלתו.
הזוכר למזכיריו... זוכר הברית
החותך חיים ~ חי וקים
הטוב ומטיב לרעים ולטובים ~ טוב לכל.
היודע יצר ~ יוצרם בבטן
הכל יכול ~ כל יכול
הלן בסתר ~ לבדו הוא
הממליך מלכים ~ מלך עולם
הנוהג בחסדו ~ נוצר חסד
הסובל ומעלים עין ~ סולח
העליון ועינו אל יראיו ~ עונה לחש
הפותח שער ~ פתוחה ידו
הצופה לרשע וחפץ בהצדקו ~ צדיק וישר
הקצר בזעם ~ קשה לכעוס
הרחום ומקדים רחמים ~ רך לרצות
השווה ומשווה ~ שופט צדק
התם ~ תמים פעלו.