העיריני חכג"א שלכא' בראש השנה, שנמנעים מלאכול דברים מרים, יהיה ראוי להימנע מלאכול חסה (אפי' בסלט וכד'). שהרי אנו מחזיקים את החסה כירק מר שיוצאים בו אכילת מרור, וא"כ אין מן הראוי לאוכלו בריש שתא.
מה דעת חו"ר הפורום?
בתוך הגולה כתב:מן הסתם זה יהני לחלק הדרוש והסוד (והלוא גם באכילתו כמרור מצאו טעם ע"ד דרוש ומלש' חס רחמנא (וידועים דברי החת"ס שיש לקיימו גם בתמכא))
אבל בפשט אם חשיב דבר מר לכא' ראוי שלא לאוכלו בר"ה?
ישראל אליהו כתב:'כרתי' הוא חריף.
בתוך הגולה כתב:דברי הלקט יושר שהזכרתי לגבי בצלים (גם מבושלים. לתשומת לב הרב אור עולם) הם לכא' מקור.
ויל"ע גם בדברי הפוסקים שהפלפלים שבדגים אינם במניעה זו ומשמע שהיה שיצאו מהכלל משום שבאו לטיבול אבל באמת גם חריף בכלל.
העדויות על מנהגו של מהר"ם מרוטנבורג ש'אינו נזהר מלאכול שומים ובצלים ולא אגוזים ולא שום דבר' (תפו"מ א סי' תקכב) משמע קצת שבא להפקיע מאלו שהחמירו בכגון דא. ויל"ע בזה
אור עולם כתב:אין לי מנוי לאוצר, כך שיועיל לי מאד אם תוכל לתת מקורות מדויקים או אפ' להעלות לכאן אם אין זה טרחה גדולה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים