מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

נענועים רק בלולב ?

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
כהן
הודעות: 527
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

נענועים רק בלולב ?

הודעהעל ידי כהן » ה' אוקטובר 04, 2012 11:33 am

האם הלוקח ד' מינים בפ"ע מנענע האתרוג ההדס והערבה או שלא מצינו נענוע רק בלולב ולכאו' מהא דהלולב ד"ט בכדי לנענע משמע שרק בו מנענעים וכ"ה לשון הרמב"ם

אכן דעת רש"י שבערבה בהושע"ר מנענעים בערבה וא"כ מצינו בה נענוע ואולי גם בנטילת ד' מינים צריכה נענוע

[והנה כתבו בתוס' דאפשר לברך עד הנענועים ולכא' אם רק בלולב ישנו קיום נענועים איך תחול הברכה גם על שאר המינים ,אכן לק"מ שהרי ודאי צריך לאחוז בכל המינים בשעת הנענועים וכמפורש בשו"ע]

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: נענועים רק בלולב ?

הודעהעל ידי רחמים » ה' אוקטובר 04, 2012 5:46 pm

לא כל כך הבנתי את צדדי הספק של כבודו.

אליהוא
הודעות: 1057
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:18 pm

Re: נענועים רק בלולב ?

הודעהעל ידי אליהוא » ו' אוקטובר 05, 2012 1:57 am

ולמה יהא רק בלולב? עכ"פ הב"י הסתפק רק באתרוג ופשט מחלומו של הריקנאטי.
והטפח הוא לכסכוס כמ"ש הראשונים זה ודאי שיך רק בלולב.

כהן
הודעות: 527
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

Re: נענועים רק בלולב ?

הודעהעל ידי כהן » ש' אוקטובר 06, 2012 8:03 pm

אליהוא כתב:ולמה יהא רק בלולב? עכ"פ הב"י הסתפק רק באתרוג ופשט מחלומו של הריקנאטי.
והטפח הוא לכסכוס כמ"ש הראשונים זה ודאי שיך רק בלולב.

אדרבה מהב"י ראיה שנענוע הוא רק בלולב וגם למסקנתו א"צ לנענע האתרוג מצ"ע רק בשביל הלולב שבו מנענע שתהיה לקיחת הלולב מצורפת לכל המינים
ומש"כ שהכסכוס רק בלולב אדרבה כיון שנענוע כולל כסכוס ממילא במינים האחרים שלא שייך אין מושג נענוע


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים

cron