עמוד 1 מתוך 1

נענועים רק בלולב ?

פורסם: ה' אוקטובר 04, 2012 11:33 am
על ידי כהן
האם הלוקח ד' מינים בפ"ע מנענע האתרוג ההדס והערבה או שלא מצינו נענוע רק בלולב ולכאו' מהא דהלולב ד"ט בכדי לנענע משמע שרק בו מנענעים וכ"ה לשון הרמב"ם

אכן דעת רש"י שבערבה בהושע"ר מנענעים בערבה וא"כ מצינו בה נענוע ואולי גם בנטילת ד' מינים צריכה נענוע

[והנה כתבו בתוס' דאפשר לברך עד הנענועים ולכא' אם רק בלולב ישנו קיום נענועים איך תחול הברכה גם על שאר המינים ,אכן לק"מ שהרי ודאי צריך לאחוז בכל המינים בשעת הנענועים וכמפורש בשו"ע]

Re: נענועים רק בלולב ?

פורסם: ה' אוקטובר 04, 2012 5:46 pm
על ידי רחמים
לא כל כך הבנתי את צדדי הספק של כבודו.

Re: נענועים רק בלולב ?

פורסם: ו' אוקטובר 05, 2012 1:57 am
על ידי אליהוא
ולמה יהא רק בלולב? עכ"פ הב"י הסתפק רק באתרוג ופשט מחלומו של הריקנאטי.
והטפח הוא לכסכוס כמ"ש הראשונים זה ודאי שיך רק בלולב.

Re: נענועים רק בלולב ?

פורסם: ש' אוקטובר 06, 2012 8:03 pm
על ידי כהן
אליהוא כתב:ולמה יהא רק בלולב? עכ"פ הב"י הסתפק רק באתרוג ופשט מחלומו של הריקנאטי.
והטפח הוא לכסכוס כמ"ש הראשונים זה ודאי שיך רק בלולב.

אדרבה מהב"י ראיה שנענוע הוא רק בלולב וגם למסקנתו א"צ לנענע האתרוג מצ"ע רק בשביל הלולב שבו מנענע שתהיה לקיחת הלולב מצורפת לכל המינים
ומש"כ שהכסכוס רק בלולב אדרבה כיון שנענוע כולל כסכוס ממילא במינים האחרים שלא שייך אין מושג נענוע