הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ג' דצמבר 27, 2016 12:13 pm
העולה משם לכאורה שעיקר הסוכה על שם הסכך קרוי סוכה (כדברי רש"י סוכה ב.) וא"כ מילת "סוכה" משמע דבר שצילו בא מן הסכך. ומילת "חופה" לכאורה גם כן משמע שצילו בא על ידי הדבר החופה ע"ג, וא"כ צריך לי עיון מה החילוק בין הני תרי מילים ומהיכי תיתי לן בגמ' שם שדבר שצילו בא מדפניו נקרא "חופה" (לדוגמא ב"חופות" שנוהגים בחתונות אין שם דפנות כלל). וגם מהו פירוש המילה "אפריון" בניגוד לשני המילים הנ"ל.