תנן (סוכה לב ע''ב) הדס הגשול והיבש וכו' או שהיו ענביו מרובים מעליו פסול ואם מיעטן כשר ואין ממעטין ביו''ט ובגמ' (לג ע''ב) איתא ת''ר אין ממעטין ביו''ט משום ר''א בר''ש אמרו ממעטין ומקשינן והא קא מתקן מנא ביו''ט אמר רב אשי כגון שלקטן לאכילה ור''א בר''ש סבר לה כאבוה דאמר דבר שאינו מתכוין פטור ע''כ
וצריך לבאר מה ענין 'דבר שאינו מתכוין' להכא הרי דבר שאינו מתכוין היינו כשעושה פעולה אחת וממילא מחמת פעולתו בלא כוונתו נוצרת תוצאה אחרת כגון גורר כסא וע''י גרירתו נעשה חריץ באדמה והרי הוא כחורש אף שאין כוונתו לעשיית החריץ ואין רצונו בכך
משא''כ הכא הרי עסוק הוא בלקיטת הענבים ומתכוין ללקטם אלא שאינו חושב על הכשרת ההדס ותיקונו אלא על מאכל הענבים שמלקט ולכאו' בכה''ג אין את הדין של דבר שאינו מתכוין אלא דמי טפי למלאכה שאין צריך לגופה.