לא כ"כ הבנתי במה אתה חולק עלי ולכן אחזור שוב על דברי. ד' מינים הם מצוה אחת, ומה שאמרו שאם נטלן בזא"ז יצא היינו שכל עוד שלא נטל כולם אין לו שום מצוה ורק כשמסיים ליטול כולם נחשב שקיים מצוה, ואז מתקיימת בב"א מצות הלולב ומצוות האתרוג. ולפי"ז לא מובן מה שייך בזה הקדמה, הרי בכל אופן קיום מצוות לולב וקיום מצוות אתרוג הם ברגע אחד?
---
כל הנ"ל הוא לגבי הנידון האם צריך להקדים נטילת האתרוג לנטילת הלולב, אך מה שכתב הריא"ש שיש להסיר קודם הלולב ואח"כ האתרוג לא זכיתי להבין כלל. הרי במנחות ל"ו א' נאמר כך,
בשלמא כשהוא מניח מניח של יד ואח"כ מניח של ראש דכתיב וקשרתם לאות על ידך והדר והיו לטוטפת בין עיניך, אלא כשהוא חולץ חולץ של ראש ואח"כ חולץ של יד מנלן, אמר רבה רב הונא אסברא לי אמר קרא והיו לטוטפת בין עיניך כל זמן שבין עיניך יהו שתים
ופירש"י שהוא משום דוהיו הוא לשון רבים. וטעם זה לא שייך כלל בד' מינים.