הודעהעל ידי בעל קורא » ה' אוקטובר 27, 2016 3:29 pm
שמיני עצרת אינו זמן הדין על המים, כמו שמשמע מהטור הנ"ל, וכמו שמוכח להדיא מדברי הגר"א בביאורו ריש סימן תרס"ד.
וז"ל הגר"א שם: ביום שביעי כו'. כמש"ו לפי שבחג כו' ועט"ז ס"ק א' וכ"ה בטור וכמ"ש בפ"ק דר"ה נסכו מים לפני כדי כו' וקי"ל כת"ק דניסוך המים אינו אלא שבעה ולכך עושין במקצת כיה"כ ועושין גם כן כמו י"ט כמ"ש במתני' פ"ד דסוכה שהיו מרבין בשמחה מיד התינוקות כו' וכל ימי הדין הוא י"ט הד' פרקים בשנה וכמ"ש במדרש ובירושלמי פ"ק דר"ה איזה אומה כאומה זו שיודעת אופיא כו':
דהיינו שכותב שמרבים בתחינות בהו"ר כי בסוכות נידונים על המים והכל הולך אחר החיתום כמו שכתבו הטור והט"ז, ומביא ראיה שהו"ר החיתום כמו שכתוב שניסוך המים הוא כדי שיתברכו גשמי שנה כיון שאז ימי הדין שלהם, והרי הלכה כת"ק שניסוך המים רק שבעה ימים, ומוכח שהחיתום הוא בהו"ר. ע"כ תורף דברי הגר"א.