מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

'שביעי' בפרשת וזאת הברכה

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
מעט דבש
הודעות: 3993
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: 'שביעי' בפרשת וזאת הברכה

הודעהעל ידי מעט דבש » ב' אוקטובר 02, 2023 2:12 pm


עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: 'שביעי' בפרשת וזאת הברכה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' אוקטובר 05, 2023 11:12 pm

הקצה"ש בבדה"ש סק"ד נוקט בפשיטות כשכאשר חל שמח"ת בשבת צריכים לקרוא שבעה קרואים רק בוזאת הברכה.

אבל אין נוהגים כן בחב"ד - למרות שבד"כ הולכים אחרי פסקיו.
קבצים מצורפים
IMG-20231005-WA0059.jpg
IMG-20231005-WA0059.jpg (148.68 KiB) נצפה 2042 פעמים

לבי במערב
הודעות: 9241
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: 'שביעי' בפרשת וזאת הברכה

הודעהעל ידי לבי במערב » ו' אוקטובר 06, 2023 5:52 am

אבל לדעתו 'חתן תורה' הוא השביעי (וכבר העיר לעיל הרב 'מעט דבש', שכנראה אין - בין האשכנזים - מי שנוהג כן בימינו).

אריק
הודעות: 100
הצטרף: ד' מרץ 08, 2017 3:45 pm

Re: 'שביעי' בפרשת וזאת הברכה

הודעהעל ידי אריק » ב' אוקטובר 16, 2023 8:01 pm

מעט דבש כתב:במהרי"ל (עמ' שפט במהדורת מכון י-ם) מבואר שחתן תורה אינו נמנה בכלל העליות (ולכן בשמח"ת שחל בחול יש חמשה לפניו). ואמנם טעמא בעי, אבל בכל אופן כך מבואר שם.
ולפי"ז בשמח"ת שחל בשבת צריך שבעה לפני חתן תורה, וחתן תורה הוא השמיני.
והכל מבואר לעיל.


היה ניתן לטעון על פי שיטת הראשונים שחתן תורה אינו כיבוד, אלא להיפך זו עליה שאינה חשובה כשאר העליות, כי היא השתנתה משאר התורה, ולכן לדעת הרמב"ם ניתן לקוראה בלא מניין ולדעת ראשונים אחרים, את שמונת הפסוקים החארונים צריך לקרוא כעליה נפרדת.
אבל זה לא מתאים למנהגנו שמסיים התורה מתחיל במעונה.


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים