בדין חולים ומשמשיהם
פורסם: ב' אוקטובר 02, 2017 10:12 pm
בעז"ה
שאלה שנוגעת למעשה בסוכות הבעל"ט, ואשמח לעזרת חכמי בית המדרש.
אדם שזקוק להשגחה רפואית, אך אינו במצב חולני, (ז"א אינו מטופל כעת אלא נמצא להשגחה גרידא באם יקרה משהו), ונמצאים לצידו אנשים כדי שלא יהא בבדידות כל הזמן, האם הם פטורים מהסוכה כדין חולין ומשמשיהן, או שחולים ומשמשיהן הכונה באופן שהעוזר מסייע ברפואת החולה. מסברא נראה לי שגם בכה"ג הוי בכלל חולים ומשמשיהן שהרי זה צורך אנושי בסיסי שלא להיות בדד.
האם אכן כך הוא רצון ה' בכה"ג?
שאלה שנוגעת למעשה בסוכות הבעל"ט, ואשמח לעזרת חכמי בית המדרש.
אדם שזקוק להשגחה רפואית, אך אינו במצב חולני, (ז"א אינו מטופל כעת אלא נמצא להשגחה גרידא באם יקרה משהו), ונמצאים לצידו אנשים כדי שלא יהא בבדידות כל הזמן, האם הם פטורים מהסוכה כדין חולין ומשמשיהן, או שחולים ומשמשיהן הכונה באופן שהעוזר מסייע ברפואת החולה. מסברא נראה לי שגם בכה"ג הוי בכלל חולים ומשמשיהן שהרי זה צורך אנושי בסיסי שלא להיות בדד.
האם אכן כך הוא רצון ה' בכה"ג?