כיצד לקבע את התשובה מיום הכפורים להמשך השנה?

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
כדכד
הודעות: 2853
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

כיצד לקבע את התשובה מיום הכפורים להמשך השנה?

הודעהעל ידי כדכד » ג' אוקטובר 03, 2017 7:48 pm

דומני שהיסוד ושורש העבודה מדבר על מצב שאדם מיד לאחר שנועל את הסנדל במוצאי יום כיפור נהפך לאיש אחר וחוזר לכל מה שהתודה עליהם. השנה הרגשתי בדיוק כך. החלטתי ביום כיפור לתקן דבר מסוים הזקוק לתיקון והרגשתי שמיד שנקרתה בפני ההזדמנות לא הצלחתי לעמוד במה שחלטתי. איך אפשר להתגבר ולקבע את הדברים.

מענה איש
הודעות: 504
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: כיצד לקבע את התשובה מיום הכפורים להמשך השנה?

הודעהעל ידי מענה איש » ג' אוקטובר 03, 2017 10:20 pm

כולנו באותה סירה..
אבל באמת התקדמת כי את אותו עניין שהיית עושה קודם בלא שיפריע לך היום זה כבר מפריע לך

החושב
הודעות: 860
הצטרף: ש' יולי 08, 2017 9:41 pm

Re: כיצד לקבע את התשובה מיום הכפורים להמשך השנה?

הודעהעל ידי החושב » ג' אוקטובר 03, 2017 10:57 pm

כדכד כתב:החלטתי ביום כיפור לתקן דבר מסוים הזקוק לתיקון והרגשתי שמיד שנקרתה בפני ההזדמנות לא הצלחתי לעמוד במה שחלטתי

לדעתי, לא זה הבעיה. שבע יפול צדיק וקם.
הבעיה היא שאחרי קצת זמן בכלל שוכחים שביום כיפור החלטנו משהו.
נראה לי שניהול יומן מעקב - דבר שיכול להציל את המצב.

אש משמים
הודעות: 1458
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: כיצד לקבע את התשובה מיום הכפורים להמשך השנה?

הודעהעל ידי אש משמים » ג' אוקטובר 03, 2017 11:17 pm

חושבני שצריך לעבוד על היצה"ר ולומר לו שהקבלה היא עד סוכות בלבד רק כמה ימים ואח"כ להאריך עד חנוכה ואם יכול אח"כ עוד ועוד הרי זה משובח.
כך יוצא שיש רווח בקבלה לפחות עד סוכות שזה לא הרבה זמן ואח"כ יותר קל רק להאריך עוד קצת את זמן הקבלה.
עשיתי ונושעתי!

יזל מדליו
הודעות: 290
הצטרף: א' מאי 07, 2017 6:50 pm

Re: כיצד לקבע את התשובה מיום הכפורים להמשך השנה?

הודעהעל ידי יזל מדליו » ד' אוקטובר 04, 2017 10:28 am

א. שבע יפול צדיק וקם, והיה אומר ר' יצחק הוטנר שאין זה מקרה אלא זה הדרך, אין אפשרות לצדיק לעלות בלי ליפול שבעה פעמים.

ב. משהו שאל את הגאון ר' שלמה זלמן מה לקבל? ואמר לו תקבל על עצמך דבר שתוכל להחזיק בו שנה שלימה.

והנה יש לדעת ש"הגודל של הקבלה נמדד לפי ההתמדה", כלומר אם אדם קיבל על עצמו ללמוד חמש דקות וזה נמשך הרבה זמן חודשים ושנים זה נהפך להיות דבר גדול ומעצב את דמותו, לעומת זאת אם אדם עשה דבר גדול חד פעמי כגון למד עשרים שעות ברצף ולא נמשך עוד זמן אז אפשר לומר שכמעט לא נשאר ממה שעשה כלום.

ולכן חשוב לקבל דבר שיעמוד לימים רבים, ואין לזלזל בדבר קטן כי באמת את הגודל קובע הזמן וההתמדה ולא הגודל, וקבלה גדולה אולי היא מסנוורת וגורמת לחשוב שעושה דבר גדול אבל אין הדבר כן משום שהוא רק חד פעמי. [ר' ירוחם ממיר]


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים