הסתפקתי מי שהעמיד הסכך ע"י דבר המקבל טומאה, ואף דקיי"ל דהסוכה כשרה מכ"מ רוצה כעת להחליף המעמיד שיהי' דבר שאינו מק"ט, האם צריך ג"כ לנענע הסכך ואל"ה הוי תולמ"ה.
במושכל ראשון הי' נ"ל דתלוי בטעם דין מעמיד אם הוא גזירה, א"כ הרי הסוכה כשרה ורק מבטל את מצב החשש שגזרו בו, ואי"ז שום עשיה מחודשת ואי"צ לנענע, אמנם לטעם השני הוי תולמ"ה, וצריך לנענע.
ואף דיש לדון דהא קיי"ל דאף במעמיד בדבר המק"ט כשר, ואולי אין תולמ"ה כשכל הפסול בראשון הוא חומרא, מכ"מ יל"ד שאולי לא יועיל לו בחומרתו דבר, אא"כ ינענע הסכך.