ב"ח סי' תרלג כתב:ומ"ש שאין צריך לבטלו להיות שם לעולם אלא לשמנה ימים. כן פירש רש"י והסכימו עמו הרא"ש והר"ן אלא דהם כתבו דביטול לשבעה סגי ורבינו דכתב לשמנה משום דאף בשמיני יתובי יתבינן (סי' תרסח) ונראה דגם הם מודים אלא דנקטו שבעה מפני שאין המצוה כי אם שבעה דבר תורה אי נמי כיון דשמיני יום טוב הוא בביטול לשבעה לחוד סגי דלשמיני אין צריך ביטול דממילא בטיל מסתמא כיון דאינו ניטל ואפילו לאוקימתא בתרייתא דמחלק בין חריץ לבית מכל מקום נראה דמודה לחילוק זה בין ניטל לשאינו ניטל דאם לא כן מאי שנא תבן וקש דמערבין שנים אפילו גבי חריץ וכן נמצא במקצת ספרי רבינו שכתוב בהם דמבטלו לשבעה