מנין כתב:בשנה שעברה הביאו את ליפא שמלצר, והוא עמד שם ונאם שלמרות שדעתו לחזור לחו"ל, מ"מ הוא חלק מעם ישראל וכו' וכו' עפ"ל
עזריאל ברגר כתב:מנין כתב:בשנה שעברה הביאו את ליפא שמלצר, והוא עמד שם ונאם שלמרות שדעתו לחזור לחו"ל, מ"מ הוא חלק מעם ישראל וכו' וכו' עפ"ל
אני מקווה שלר"ח ולרדב"ז לא היית מצמיד את אותו תואר שהצמדת לליפא...
בין גברא לגברא כתב:עזריאל ברגר כתב:מנין כתב:בשנה שעברה הביאו את ליפא שמלצר, והוא עמד שם ונאם שלמרות שדעתו לחזור לחו"ל, מ"מ הוא חלק מעם ישראל וכו' וכו' עפ"ל
אני מקווה שלר"ח ולרדב"ז לא היית מצמיד את אותו תואר שהצמדת לליפא...
א"א למצוא איזה פסק בראשון או פוסק מלפני מאות שנים ולהחליט שפסק זה משתלם לי ואנהוג ע"פ. יש מוסכמות בכלל ישראל, וכשיש פסק שרובא דרובא של הפוסקים פסקו כן וכן נוהגים כמעט כל כלל ישראל ברור שאסור לנהוג אחרת.
בחב"ד מקילים ביותר ביו"ט שני לבני חו"ל בא"י ע"פ הבנתם בשו"ע הרב [הגם שאינו ברור שהוא הקיל למעשה, ואולי אדרבה, ואין בדעתי לכתוב יותר בענין זה באשכול זו], אבל רק החושב שכל כלל ישראל צריך לקבל דעתו יכול לטעון שיש היתר לאנשים מקהילות אחרות לנהוג כן נגד המוסכם בכמעט כל שאר קהילות ישראל מימים קדמונים.
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=1553
עזריאל ברגר כתב:בין גברא לגברא כתב:א"א למצוא איזה פסק בראשון או פוסק מלפני מאות שנים ולהחליט שפסק זה משתלם לי ואנהוג ע"פ. יש מוסכמות בכלל ישראל, וכשיש פסק שרובא דרובא של הפוסקים פסקו כן וכן נוהגים כמעט כל כלל ישראל ברור שאסור לנהוג אחרת.
בחב"ד מקילים ביותר ביו"ט שני לבני חו"ל בא"י ע"פ הבנתם בשו"ע הרב [הגם שאינו ברור שהוא הקיל למעשה, ואולי אדרבה, ואין בדעתי לכתוב יותר בענין זה באשכול זו], אבל רק החושב שכל כלל ישראל צריך לקבל דעתו יכול לטעון שיש היתר לאנשים מקהילות אחרות לנהוג כן נגד המוסכם בכמעט כל שאר קהילות ישראל מימים קדמונים.
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=1553
אתה צודק עקרונית (אגב, בתוך חב"ד יש בזה מחלוקת גדולה, ודעתי האישית שבדעתו לחזור יש לנהוג כמקום שבא ממנו), אבל:
א. טרם ביררנו על מי הוא באמת סומך (ובפרט אינני יודע אם הוא בא לבדו או עם כל המשפחה - שאם בא עם כל המשפחה רבו הפוסקים האומרים שדעתו כמי שאין דעתו לחזור).
ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.
עזריאל ברגר כתב:כנראה שהזמרים האלו אינם מחויבים ביוט"ש, אם מצד הדעות השונות שיש בזה (כמדומני שהעומד בראשם הוא רבינו חננאל) ואם מצד שבאים לארה"ק עם ב"ב ונוקטים כהרדב"ז שהבא עם ב"ב נקרא אין דעתו לחזור.
או מנימוקים אחרים כיו"ב, וכפי שהאריכו רבים (ואני הק' בתוכם) בסוגיא זו.
עזריאל ברגר כתב:ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.
מנין כתב:עזריאל ברגר כתב:ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.
הנה ציטוט מאותו יהודי:
"...כיום אין טעם לחגוג "יו"ט שני של גלויות" בישראל. אני חלק מהעם היהודי, ואני חושב שאם אני לא מופיע במוצאי חג ראשון זו סתירה, כי כל העניין שיש יום טוב שני הוא מכיוון שפעם לא היו יודעים מה התאריך של ראש חודש בארץ ישראל, אבל היום לא רק שיודעים, אלא יש זכות להגיע לארץ ולהיות עולה רגל בארץ ישראל הקדושה והטהורה."
מקור
מנין כתב:ויהודי שאוכל כבד עוף מטוגן בחמאה, ואומר בפני אלפי אנשים שהיום כבר אין צורך להחמיר בכך, האם מותר לאחל לו שיכנס עפר לפיו, או שכיון שר' יוסי הגלילי סובר כמותו, הרי הוא צדיק גמור??
מנין כתב:עזריאל ברגר כתב:ב. עדיין התואר "הנכבד" עפ"ל - מוגזם ביותר לגבי יהודי שנוהג כשיטה שיש פוסקים כך לכתחילה, גם אם אין זו השיטה המקובלת בפסיקה.
הנה ציטוט מאותו יהודי:
"...כיום אין טעם לחגוג "יו"ט שני של גלויות" בישראל. אני חלק מהעם היהודי, ואני חושב שאם אני לא מופיע במוצאי חג ראשון זו סתירה, כי כל העניין שיש יום טוב שני הוא מכיוון שפעם לא היו יודעים מה התאריך של ראש חודש בארץ ישראל, אבל היום לא רק שיודעים, אלא יש זכות להגיע לארץ ולהיות עולה רגל בארץ ישראל הקדושה והטהורה."
מקור
רב הישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, הגיב ואמר "בן חוץ לארץ שעלה לארץ לשנת לימוד, או שהוא מרבה לבקר בארץ, עד ששהיותיו המצטברות בארץ עלו לסך שנה, למרות שעיקר מקומו בחוץ לארץ הוא נחשב קצת גם כבן ארץ ישראל, ולכן כאשר הוא נמצא בחג בארץ, דינו כבן הארץ ועליו לקיים יום טוב אחד ולא שניים".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים