מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אלא מעתה הישן בתשיעי ילקה?!

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

אלא מעתה הישן בתשיעי ילקה?!

הודעהעל ידי קראקובער » א' אוקטובר 08, 2017 6:01 pm

בקובץ דברי שיח יצא לחדש שהישן לפני החג ומכוון לשם מצוה ילקה משום ב"ת ולפי"ד ה"ה ביום שאחרי שמיני עצרת "בתשיעי" דמאי שנא ושמא י"ל.

אב בבינה
הודעות: 767
הצטרף: ב' אפריל 07, 2014 3:46 pm

Re: אלא מעתה הישן בתשיעי ילקה?!

הודעהעל ידי אב בבינה » א' אוקטובר 08, 2017 6:03 pm

קראקובער כתב:בקובץ דברי שיח יצא לחדש שהישן לפני החג ומכוון לשם מצוה ילקה משום ב"ת ולפי"ד ה"ה ביום שאחרי שמיני עצרת "בתשיעי" דמאי שנא ושמא י"ל.

לפני החג זה חידוש, אבל הישן בשמיני זה גמ'. כלומר ששייך בל תוסיף לאחר גמר היו"ט

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אלא מעתה הישן בתשיעי ילקה?!

הודעהעל ידי קראקובער » א' אוקטובר 08, 2017 6:07 pm

ברור, בגמרא כתוב הישן בשמיני ובפשטות בגלל שזה המשך אבל ביום אחרי זה=בתשיעי זה כמו ישן בפסח.
נערך לאחרונה על ידי קראקובער ב א' אוקטובר 08, 2017 6:12 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אב בבינה
הודעות: 767
הצטרף: ב' אפריל 07, 2014 3:46 pm

Re: אלא מעתה הישן בתשיעי ילקה?!

הודעהעל ידי אב בבינה » א' אוקטובר 08, 2017 6:12 pm

קראקובער כתב:ברור, בגמרא כתוב הישן בשמיני ובפשטות בגלל שזה המשך כי ביום אחרי זה=בתשיעי זה כמו ישן בפסח.

אה, לא הבנתי. כלומר גם בכל השנה יש ב"ת.
זה ודאי ליתא, דלעבור שלא בזמנו בעי כוונה, רק להמשיך שמנו אולי לא צריך


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים