שלום וברכה
האם האוכל אתרוג שבירך עליו שהחיינו בנטילתו מברך שוב שהחיינו על אכילתו?
אריך כתב:
מה הנימוק לא לברך על האכילה? מה הקשר בין השהחיינו של המצוה לזו של האכילה? "דהרי אנן נהגינן דאין מברכין עד שעת אכילה, אף שראה כמה פעמים מקודם" (מ"ב רכה, יג).
עתניאל בן קנז כתב:אריך כתב:
מה הנימוק לא לברך על האכילה? מה הקשר בין השהחיינו של המצוה לזו של האכילה? "דהרי אנן נהגינן דאין מברכין עד שעת אכילה, אף שראה כמה פעמים מקודם" (מ"ב רכה, יג).
דוק בדבריו, דרק 'אף שראה כמה פעמים מקודם'. אבל לא אם כבר בירך מקודם, כדעת השו"ע. (ובעצם, ברור שאם בירך מקודם בשעת ראיה - כדעת השו"ע - אף לרמ"א אין לברך שוב בשעת אכילה).
ולכן השאלה האם ברכת שהחיינו של שעת קיום המצוה אינו עולה גם לשמחת הפרי החדש. ודעת הסוברין הנ"ל, שאכן השהחיינו עולה לשניהם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים