מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מחיצות כסכך בעינן

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
איש טלז
הודעות: 589
הצטרף: ה' מרץ 10, 2016 10:05 pm

מחיצות כסכך בעינן

הודעהעל ידי איש טלז » ד' ספטמבר 26, 2018 7:06 pm

לרבי יאשיה סוכה ד"ז ע"ב שמחיצות כסכך בעינן וזה פוסל בחמתה מרובה מצילתה מחמת דפנות האם זה מצטרף עם הסכך להחשיב חמתה מרובה מצילתה או שזה דין בפ"ע הדין סיכוך של הדפנות עם הסכך
האם מדברים ע"ז?

עושה חדשות
הודעות: 12636
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: מחיצות כסכך בעינן

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' ספטמבר 26, 2018 7:32 pm

"מצטרף עם הסכך להחשיב חמתה מרובה"? מה ההיכ"ת?
השאלה היא אולי להיפך, האם זה מצטרף לקולא, להיחשב צילתה מרובה מחמתה.

אויבער חכמניק
הודעות: 221
הצטרף: ד' אוקטובר 26, 2016 8:44 pm

Re: מחיצות כסכך בעינן

הודעהעל ידי אויבער חכמניק » ה' ספטמבר 27, 2018 12:35 am

הערת 'עושה חדשות' כמובן צודקת. ואכן כבר דנו בזה, ראה: ערוך לנר ושפת אמת על אתר.

יתן חן
הודעות: 283
הצטרף: ו' ספטמבר 09, 2016 3:30 am

Re: מחיצות כסכך בעינן

הודעהעל ידי יתן חן » ה' ספטמבר 27, 2018 12:44 am

1. לשון הגמ' הוא חמתה מרובה ולא צלתה מרובה, ומהכ"ת דמצטרף להכשיר.
2. אני הבנתי שלשיטת ר' יאשיה 'צלתה מרובה' הוי דין בסוכה, ולא בסכך. וכן מובן המשך הגמ' לעניין דירת קבע בעינן.


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים