כעת ראיתי בדרך אגב, דברי השפת אמת ליקוטים (לסוכות)
דהנה יש פלוגתא אי בעינן סוכה דירת עראי או דירת קבע, ואנן קיי"ל דסוכה דירת עראי וכשאינו ראוי לעראי פסולה. והטעם, דבאמת כאשר הלכנו במדבר ארבעים שנה הוי קבע, אבל הרצון היה שיכנסו בני ישראל מיד לארץ ישראל ולהיות כך דירת עראי הסוכה, לכן צריך להיות ראוי לדירת עראי.
ובזה נ"ל הא דציוה הקדוש ברוך הוא לעשות זכר לענני הכבוד, ולא ציוה לעשות זכר בכל שנה להמן שהאכילנו בהוציאנו ממצרים. רק לפי הרצון שהיה שיכנסו לארץ ישראל מיד, לא היו צריכין להמן, נמצא שאין המן מיוחד ליציאת מצרים, אבל הענני כבוד היו מיוחדים להיות מיד כמו שכתוב ויסעו מרעמסס לסוכות וה' הולך כנ"ל.
ולא הבנתי דבריו, אף לפי הרצון שיכנסו לארץ ישראל מיד, היו צריכים את המן, שהרי הפסיקו לאכול את העוגות שהוציאו ממצרים כבר בט"ו באייר, אף קודם מתן תורה, ורק לאחמ"כ היו אמורים להכנס לאר"י??