ופירש"י, ההוא - לאו בידיעה דישיבת סוכה קא אמר, אלא בידיעות דורות הבאין היקף סוכות ענני כבוד הנעשה לאבות.
ועי' בערוך לנר ובמרומי שדה ב' אנפי בביאור הדברים.
אכן בפי' רבינו חננאל כאן כתב:
אלא ידיעה לדורות כלומר הדורות הבאין כיון שרואין שעושין סוכות ומניחין בית דירתן ויושבין בימות החג בסוכה שואלין מפני מה עושין כך ומגידין להן אבותיהם מעשה יציאת מצרים.
הרי שפירש ענין הידיעה לדורות לא על הסוכות כלל, אלא על היציאת מצרים!, ועוד מחודש בדבריו שידיעה זו באה כתשובה לשאלת הדורות הבאים, והרי זה כעין מצות סיפור יציאת מצרים.
והנה כבר ידוע שישנם כמה דינים והלכות בדין האכילה בליל יו"ט ראשון של חג מחמת הגז"ש דט"ו דט"ו מחג המצות, יעויין בשו"ע ובנו"כ סי' תרלט, ובמנחת חינוך (מצוה שכה אות יג) ובפרי מגדים (סו"ס תרמג במשב"ז).
ולפי האמור בדברי רבינו חננאל, הנה לנו גם דבר נוסף שדומה לליל ט"ו דחג המצות, אלא שזה מקיף את כל חג הסוכות ומצות הישיבה בסוכה, מצות סיפור יציאת מצרים וידיעה לדורות!.