הודעהעל ידי מלבב » ב' אוקטובר 21, 2019 8:56 pm
אם רק שמתבטלת לגמרי ע״י הרוח או רק נעה ברוח, הנה לכאורה הרי מבואר בדף כג שצריך סוכה הראויה לשבעה, א״כ מה צריך לדין מחיצה שאינה עומדת ברוח מצוייה, לכאורה צריך לומר שגם כשאינה מתבטלת לגמרי ע״י הרוח, אבל לכאורה מהריטבא בדף כג משמע שרק כשמתבטלת לגמרי, כי מדמה דין ראוייה לשבעה למחיצה שאינה עומדת ברוח מצוייה, לכן לכאורה צריך לומר שבמחיצה יש חידוש שגם כשספק אם יבוא הרוח גם פסול, משא״כ בסכך, או שדווקא במחיצה מקרי אינה ראוייה לשבעה כשאינה עומדת ברוח מצוייה, אבל בסכך דווקא אם מצד עצמה אינה ראוייה לשבעה ולא מצד אחר כמו רוח או דבר אחר.
נערך לאחרונה על ידי
מלבב ב ב' אוקטובר 21, 2019 9:46 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.