מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מיגו דהוי דופן לענין שבת

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
שומע כעונה
הודעות: 55
הצטרף: א' מאי 29, 2016 6:36 pm

מיגו דהוי דופן לענין שבת

הודעהעל ידי שומע כעונה » ד' אוקטובר 05, 2016 9:40 pm

נתקשיתי בדין זה מה עם הדין שצריך שהסוכה תהיה ראויה לשבעה ימים.
אודה מאוד אם אי מי מכם יאיר את עיני

עושה חדשות
הודעות: 12665
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: מיגו דהוי דופן לענין שבת

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' אוקטובר 05, 2016 9:43 pm

קו' מפורסמת באחרו'. ראה לדוג' רש"ש על אתר.

רון
הודעות: 910
הצטרף: ב' מרץ 21, 2016 9:02 am

Re: מיגו דהוי דופן לענין שבת

הודעהעל ידי רון » ה' אוקטובר 06, 2016 1:14 am

Doc1.docx
ע' בקובץ המצו"ב באות ג' ואילך.
אם תרצה עוד באותו נושא אשלח לך בל"נ.
(1.14 MiB) הורד 280 פעמים

נחומצ'ה
הודעות: 1025
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

'מיגו דהוי לענין שבת הוי לענין סוכה'.

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ש' ספטמבר 25, 2021 9:39 pm

ידועה הגמרא בסוכה דף ז', שמבוי שהוצמד אליו לחי, מיגו דהוי מחיצה לענין שבת הוי לענין סוכה.
כלומר: הסוכה נעשית כבת ג' מחיצות. [אפי' שהלחי צמוד לכותל, ולא בריחוק פחות מג' טפחים כדי שיהא דופן ז' טפחים].

מקשה ע"כ ה'טשבינער רוב' ב'דובב מישרים', קשיא אלימתא
מה עם חסרון של 'תעשה ולא מן העשוי'? הרי עד יום שבת הסוכה פסולה, ולפתע בשבת הדופן מתכשרת לאחר שהסכך כבר מונח?

יש מי שרצה ליישב, שתולמ"ה היינו שהדפנות נעשו לאחר הסכך, אך כאן מעשה הדפנות כבר קיים, רק ממתין להכשר זמן
[כעין מחוסר זמן שאינו חיסרון. ואין כאן פסול בעצם].

מן הדרום
הודעות: 725
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: 'מיגו דהוי לענין שבת הוי לענין סוכה'.

הודעהעל ידי מן הדרום » ש' ספטמבר 25, 2021 11:38 pm

תירוץ זה מופיע בכאיל תערוג מועדים להגראי"ל


חזור אל “סוכות ושמנ"ע”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים