אמרינן בתענית כ"ו עמוד ב'
אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהם בני ירושלים יוצאין בכלי לבן שאולים, כדי שלא לבייש את מי שאין לו. וכל הכלים טעונין טבילה. ובנות ירושלים יוצאות וחונות בכרמים. וכך הן אומרות, שא נא בחור עיניך וראה, מה אתה בורר לך; אל תיתן עיניך בנואי, אלא תן עיניך במשפחה. וכן הוא אומר, "צאנה וראינה בנות ציון, במלך שלמה בעטרה, שעיטרה לו אימו ביום חתונתו, וביום, שמחת ליבו" (שיר השירים ג,יא): "ביום חתונתו", זה מתן תורה; "וביום, שמחת ליבו", זה בניין בית המקדש. יהי רצון שייבנה בימינו.
וברש"י שם ד"ה זה מתן תורה בזה"ל
זה מתן תורה: יום הכפורים שניתנו בו לוחות האחרונות
וראיתי בעבר כמה שנתקשו הבין דברי רש"י אלו מדוע יום הכפורים זה יום חתונתו וכו וכו'
ובאמת לענ"ד הפירוש בזה פשוט שהרי פירש רש"י וכבר הבאתי את זה כמה פעמים שבעת שאמר לו הקב"ה פסל לך בלוחות שניות ביום הכפורים אז בישר לו על הקמת המשכן וכפי שפירש רש"י בשיר השירים צורר המור וכו' וכמה פעמים פירש כן בחומש...
הרי לנו להדיא כדברי רש"י שביום הכיפורים בישר לו על המשכן ולא לפני כן...
ולא ידעתי מה יעשה הרמב"ן שחולק על רש"י וסובר שהמשכן נאמר למשה עוד בארבעים יום הראשונים אם כן לדבריו מדוע יום הכיפורים נחשב ליום חתונתו של הקב"ה
והרי להדיא בשיר השיר השירים שם מפורש שיום חתונתו זה הקמת המשכן - בכל אופן לדעת הרמב"ן איני יודע לפרש מדוע יום הכיפורים זהו יום חתונתו של הקב"ה
דעת חכמי הפורום...