עמוד 2 מתוך 4

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 3:06 pm
על ידי ונתנו ידידים
קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.

מאי משמע? למה לא להתקלח בבית ומה זה קשור לעבדות השם?

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 3:41 pm
על ידי סעדיה
עושה חדשות כתב:
לגופו של ענין, אם נניח שהמציאות בימינו היא שונה וכבר אין לאסור רחיצה, אולי היה מקום (לא תקנה גורפת אבל עכ"פ הנהגה נכונה ליר"ש) להימנע מתענוגות אחרים תמורת זה. להבין, הרי אין איסור ברחיצה מצ"ע אלא מצד גרימת התענוג, ואי נימא דהאידנא ל"ח תענוג וממילא מותר, עכ"פ יש לאסור (לדוג') שתיית קוקה קולה קר.

במקומות שנהגו לשחות בבריכה כל יום [במחנות קיץ בארה"ב וכדו'] ההימנעות מלשחות כל יום מורגשת יותר מההימנעות מלהתרחץ פעם בשבוע בתקופת הראשונים.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 5:06 pm
על ידי קראקובער
קאצק כתב:
חיים שיש בהם כתב:
קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.

הגע בעצמך - מקילים בזלזול באבילות על ביהמ"ק החרב ומחמירים שלא להתרחץ בבית.
סולם ערכים מעוות

כאשר אין השגות בדרכי קדושה, מקבלים תשובה בנוסח זה.

נכון מאוד כשאין השגות בדרכי קדושה מקבלים תשובה בנוסח זה..
viewtopic.php?f=43&t=18932#p472353

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 6:06 pm
על ידי כדכד
איני מבין
לא מה פשר ההקפדה לא להתקלח בבית ולא על מה יצא הקצף על אותם המתקלחים במקוה - הן אם יש להם היתר לטבול הרי שיש להם היתר להתרחץ כדי להסיר הלכלוך טרם הטבילה וכל מי שמתקלח במקווה בא אדעתא דהכי ואיזה זלזול באבלות יש כאן?

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 6:45 pm
על ידי מה שנכון נכון
במעשה איש הובאה הוראה בשם החזו"א.
מעשה איש.PNG
מעשה איש.PNG (68.25 KiB) נצפה 13155 פעמים

בעמוד הבא הובאו ד' הרח"ק בשמו ביחס לישיבת לומז'א.

והנה תיאור בני ברק בימי קדם (תש"ט), ומסתמא פ"ת היתה די דומה לה (אף ש"אין כב"ב כמעט בכל הסביבה").

מוסף ינ תשנט 27.PNG
מוסף ינ תשנט 27.PNG (75.68 KiB) נצפה 13158 פעמים

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 8:31 pm
על ידי קו ירוק
מה שנכון נכון כתב:והנה תיאור בני ברק בימי קדם (תש"ט), ומסתמא פ"ת היתה די דומה לה (אף ש"אין כב"ב כמעט בכל הסביבה").
מוסף ינ תשנט 27.PNG

הרהרתי בזה מכבר.
פ"ת לא היתה דומה לה. ואכן אין כב"ב בכל הסביבה, למעט חגורת רמת גן גבעתיים שסביב בני ברק, אלו קבוצת גבעות כורכר בולטות, שלא קיימות בשאר גוש דן המישורי.
וכנראה האויר היה הרבה יותר משופר מהיום, הן בגלל הבתים הצפופים מאוד, וחוסר הפרדסים והגנים, ואולי גם מפאת מזג האויר הלוהט יותר בשנים האחרונות (שנגרם גם משום שמשנת תשכ"ה ואילך, הנילוס בתקופת הגיאות ששיאה היתה בין אמצע יולי ואמצע ספטמבר - לא מצנן את האויר, בגלל בניית סכר אסואן הגדול!). ואפילו מפאת הגובה הנמוך של רוב הדירות כיום לעומת כל הדירות פעם.
ויש גם צד הפינוק וההרגל של מאוררים ומתקני מיזוג אויר.
[אמנם יש לציין שבישיבת פוניב'ז דאז, רוב החלונות היו סתומים (ולא פתוחים ברפרפות זכוכית). וגם החזו"א לא חקר עם פ"ת חמה יותר מבני ברק במשהו].

לא אמרתי שמשו"כ להקל. כ"א יעשה בדעת, ויזהר ממה שאמרו חז"ל שכל שלא מתאבל על חורבן ירושלים אינו רואה בשמחתה.
ונראה בנחמה.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 8:40 pm
על ידי פרנקל תאומים
מה שנכון נכון כתב:במעשה איש הובאה הוראה בשם החזו"א.
מעשה איש.PNG


איי, הרמ"ח, הרמ"ח.....

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 8:53 pm
על ידי מה שנכון נכון
זה הובא כמובן רק בכדי לשבר את האוזן על הבדלי התקופות, ואי"צ לשער פלפולי פלפולים וחלקי חילוקים, כאילו נחתמה ההלכה לדורות בהוראה הנ"ל.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 9:46 pm
על ידי לענין
היה כאן אשכול בעבר בדבר רחיצה לקיום המצוה בתשעת הימים, ואיני מצליח למצוא את האשכול. מי שיוכל לציין אליו ע"י קישור אודה לו במאד.
שאלתי היא, באם נכריע את הנ"ל להיתרא, איך הדין לחו"נ, ואם שריא הערמה בהא.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 9:49 pm
על ידי מה שנכון נכון
לענין כתב:היה כאן אשכול בעבר בדבר רחיצה לקיום המצוה בתשעת הימים, ואיני מצליח למצוא את האשכול. מי שיוכל לציין אליו ע"י קישור אודה לו במאד.
שאלתי היא, באם נכריע את הנ"ל להיתרא, איך הדין לחו"נ, ואם שריא הערמה בהא.

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=43&t=28470

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 9:51 pm
על ידי לענין
תודה רבה מאד מאד!

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 17, 2018 9:51 pm
על ידי לענין
ואגב, ב' שאלותי לא נתבארו שם.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 2:20 pm
על ידי חיים שיש בהם
קאצק כתב:
חיים שיש בהם כתב:
קאצק כתב:מה יעשו עובדי ד' שנוהגים לא להתקלח בבית.

הגע בעצמך - מקילים בזלזול באבילות על ביהמ"ק החרב ומחמירים שלא להתרחץ בבית.
סולם ערכים מעוות

כאשר אין השגות בדרכי קדושה, מקבלים תשובה בנוסח זה.

כאשר מגיבים על אוטומט מבלי להכיר את הנמען, מקבלים תגובה בנוסח זה.
מדברים איתך על זלזול ב"הרגש" האבילות על חורבן הבית, ואתה מציב כנגדה "הרגש" של "לא להתרחץ בבית".
פרופורציות.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 2:31 pm
על ידי קאצק
היכן בדיוק מזלזלים באבלות ביהמ"ק ??

עובדי ה' נוהגים ללכת למקווה ולא להתרחץ בבית, מה בדיוק הזלזול באבלות?


כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 3:12 pm
על ידי שמש
מה פשר המנהג המוזר הזה?
ידוע לי (ולכולם) על כו"כ ת"ח יראים ושלמים שרוחצים בביתם, האם אינם ראויים לתואר 'עובדי ה'' בעיניך?
ומה הבעיה במראה שבמקלחת (אגב, אפשר להסיר אותה, ניסיתי בעצמי)?

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 3:23 pm
על ידי פלגינן
שמש כתב:מה פשר המנהג המוזר הזה?
ידוע לי (ולכולם) על כו"כ ת"ח יראים ושלמים שרוחצים בביתם, האם אינם ראויים לתואר 'עובדי ה'' בעיניך?
ומה הבעיה במראה שבמקלחת (אגב, אפשר להסיר אותה, ניסיתי בעצמי)?

נראה שרק אצל עובדי ה' יש במקלחת מראת גוף [ועוד כמה דברים]. אבל אנן עבדי פרעה ולא חיישינן.
רק הצר לי מאוד שבמשך שנים חשבתי שאני עובד את ה', ועתה נתברר שטעיתי בכתובת.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 3:24 pm
על ידי קאצק
שמש כתב:מה פשר המנהג המוזר הזה?
ידוע לי (ולכולם) על כו"כ ת"ח יראים ושלמים שרוחצים בביתם, האם אינם ראויים לתואר 'עובדי ה'' בעיניך?
ומה הבעיה במראה שבמקלחת (אגב, אפשר להסיר אותה, ניסיתי בעצמי)?

כבר כתב לי ניק אחד בפרטי

גם הגרח"ק לא מתקלח אלא רק במקווה ולא בסבון,

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 3:29 pm
על ידי דרומי
למה הולכים כאן סחור סחור. סוד גלוי הוא שיש חוגים שבהם נהגו 'משמרת למשמרתי' בעניני אישות (המותרים) והמסתעף ואחד מהכללים שם הוא שאין מתקלחים בבית. לדידם יש בכך סייג והרחקה מלהיות 'נבל ברשות התורה'.

זכותם וחובתם לקיים את הכללים שהודרכו בהם על ידי רבותיהם, וזכות וחובת יראי ה' מחוגים אחרים להמשיך ולנהוג כדרך כל הארץ וכפי שהורגלו מקדמת דנא.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 7:01 pm
על ידי עתניאל בן קנז
דרומי כתב:למה הולכים כאן סחור סחור. סוד גלוי הוא שיש חוגים שבהם נהגו 'משמרת למשמרתי' בעניני אישות (המותרים) והמסתעף ואחד מהכללים שם הוא שאין מתקלחים בבית. לדידם יש בכך סייג והרחקה מלהיות 'נבל ברשות התורה'.

זכותם וחובתם לקיים את הכללים שהודרכו בהם על ידי רבותיהם, וזכות וחובת יראי ה' מחוגים אחרים להמשיך ולנהוג כדרך כל הארץ וכפי שהורגלו מקדמת דנא.


מצויין.
אבל מן הראוי היה שהכותב יבהיר את דבריו, ולא ימשוך אחריו אש.
(ולא יסמוך שיבינו ששמו 'קאצק' במילא הוא שייך לחוגים המדקדקים בענינים אלו יותר מבענינים אחרים...).

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 7:09 pm
על ידי חיים שיש בהם
קאצק כתב:היכן בדיוק מזלזלים באבלות ביהמ"ק ??

עובדי ה' נוהגים ללכת למקווה ולא להתרחץ בבית, מה בדיוק הזלזול באבלות?


כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.


הרב הא לחמא עניא העלה נקודה בזה"ל:
הא לחמא עניא כתב:ללכת בבוקר למקוה להתקלח ולהסתבן כרגיל בפרהסיא, איני יודע איזה צד היתר יש בזה.
בשלמא למי שצריך, שיעשה את זה בבית בצנעא ובכבוד גדול, אבל למה בפרהסיא??? מי התיר לעשות כ"כ ברבים???
האין זה איזשהו הרגשת זלזול וריחוק מצער ואבלות החורבן??
נקודה למחשבה!!!

על זה באת, הרב קאצק, ובמקום להתווכח על ענין הזלזול שיש או אין בחורבן הבית, שאלת מה יעשו עובדי ה' שנוהגים שלא להתקלח בבית, משמע ש"מנהג" זה לטעמך מכריע או לכה"פ שווה משקל לרגש הזלזול באבילות.
לטעמי זו בעיה בסדר העדיפויות. מי שמתקלח בסבון בפרהסיא בתשעת הימים בעת שיכול לעשות כן בצינעא, לענ"ד יש בזה זלזול גדול ב"הרגש" האבילות על חורבן הבית.

ואם התכוונת לטבילה גרידא במקווה, ע"ז אכן לא דיברנו.

נ.ב. אם הטבילה במקווה היא תחליף לרחצה בסבון, אזי ממש אשריך וטוב לך.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 7:19 pm
על ידי כדכד
שאלתי אתמול
כדכד כתב:איני מבין
לא מה פשר ההקפדה לא להתקלח בבית ולא על מה יצא הקצף על אותם המתקלחים במקוה - הן אם יש להם היתר לטבול הרי שיש להם היתר להתרחץ כדי להסיר הלכלוך טרם הטבילה וכל מי שמתקלח במקווה בא אדעתא דהכי ואיזה זלזול באבלות יש כאן?

על השאלה הראשונה ענה לי הרב דרומי
על השאלה השניה טרם קבלתי תשובה - איזה זלזול באבלות החורבן יש במה שאדם מתקלח ומסתבן בפרהסיא כאשר ידוע שיש לו היתר לכך?

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 7:55 pm
על ידי קו ירוק
בהלכות חג בחג ראיתי שמתאונן על זה, שנראה במקווה כאילו הימים האלו ימים רגילים.
כנראה שזה הרגש שנקבע בהלכה, והיתר הוא לא כדבר השווה לכל נפש, אלא היתר שבצנעה גם אם כולם עושים כך.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 8:50 pm
על ידי דרומי
לגבי כיבוס במי שאין לו אלא חלוק אחד וכיו"ב כתבו שיש להשתדל לעשותו בצינעה. ולכאורה יש ללמוד מזה גם להרוחצים במקוה וכיו"ב.

אלא שלאידך גיסא המקלחת במקוה מטרתה גם כדי לשמור על נקיות מי המקוה, ולענין זה לא יעזור אם האדם יתקלח בצינעא בביתו, שהרי בימים חמים אלו עד שיגיע למקוה לא נודע כי באו אל קרבנה.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 10:01 pm
על ידי ברקים רב
קאצק כתב:
כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.


הזוי.

ההרגל שלא מתרחצים בבית אין לו ערך כשלעצמו, אלא הוא חלק ממערכת של פרישות ועדינות שחסידים חריפים נהגו בה בימים עברו, ועניינה הוא שאין עושים עסק מצרכי הגוף, ולכן חסידים לא היו 'מסבנים' את גופם ולא עוסקים בריח ומראה הגוף וכל כיו"ב, והסתפקו בטבילה בלבד, ובפרט בארצות הקרות. יש גם עובדי ה' ליטאים שזה דרכם וסגנונם וה"ט דהגרח"ק.
מגוחך לראות היום אברכים ובחורים שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם, אבל ח"ו לא מתרחצים בבית בבני ברק המהבילה.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 10:49 pm
על ידי קאצק
ברקים רב כתב:
קאצק כתב:
כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.


הזוי.

ההרגל שלא מתרחצים בבית אין לו ערך כשלעצמו, אלא הוא חלק ממערכת של פרישות ועדינות שחסידים חריפים נהגו בה בימים עברו, ועניינה הוא שאין עושים עסק מצרכי הגוף, ולכן חסידים לא היו 'מסבנים' את גופם ולא עוסקים בריח ומראה הגוף וכל כיו"ב, והסתפקו בטבילה בלבד, ובפרט בארצות הקרות. יש גם עובדי ה' שאינם ליטאים שזה דרכם וסגנונם וה"ט דהגרח"ק.
מגוחך לראות היום אברכים ובחורים שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם, אבל ח"ו לא מתרחצים בבית בבני ברק המהבילה.

מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
וכבר אמר אחד מגדולי האדמורי"ם
לא תנאף ותירגם אונקלוס לא תגוף. עידון הגוף ופינוקו גם הוא מעין ניאוף.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 11:56 pm
על ידי חיים שיש בהם
קאצק כתב:מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
[/b]

איני יודע היכן אתה טובל, אך גם במקום מגוריי יש מקווה אחת שכל הבאים לטבול בה אינם מתרחצים כמעט משום שיש בה רק מקלחת אחת שאינה במצב מרנין בל' המעטה...
טבלתי בעשרות מקוואות, באר"י, באירופה, ובארה"ב, וכמעט ולא ראיתי מקווה אחת שאינה מלאה במיני שמפו'ס וסבון לעשרות ולמאות. גם אם אתה אינך רואה זאת, אבל המצב כהיום אצל חלק ניכר מהחסידים שאינם שרויים באטמוספירה שלך, ואני מדבר על הדור הצעיר, שהם רוחצים עצמם לעילא ולעילא לפני הטבילה ולאחריה, עד שעולה עשן לבן.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 18, 2018 11:59 pm
על ידי חיים שיש בהם
קאצק כתב:וכבר אמר אחד מגדולי האדמורי"ם
לא תנאף ותירגם אונקלוס לא תגוף. עידון הגוף ופינוקו גם הוא מעין ניאוף.

יש הבדל בין "עידון הגוף ופינוקו" לבין שמירה מינימלית על כבוד הבריות, והימנעות מחילול ה'.
לא הכל צריך להיות קיצוני לב' קצוות.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ה' יולי 19, 2018 7:08 am
על ידי קאצק
חיים שיש בהם כתב:
קאצק כתב:מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
[/b]

איני יודע היכן אתה טובל, אך גם במקום מגוריי יש מקווה אחת שכל הבאים לטבול בה אינם מתרחצים כמעט משום שיש בה רק מקלחת אחת שאינה במצב מרנין בל' המעטה...
טבלתי בעשרות מקוואות, באר"י, באירופה, ובארה"ב, וכמעט ולא ראיתי מקווה אחת שאינה מלאה במיני שמפו'ס וסבון לעשרות ולמאות. גם אם אתה אינך רואה זאת, אבל המצב כהיום אצל חלק ניכר מהחסידים שאינם שרויים באטמוספירה שלך, ואני מדבר על הדור הצעיר, שהם רוחצים עצמם לעילא ולעילא לפני הטבילה ולאחריה, עד שעולה עשן לבן.

שמופ'ס וסבון זה לא מה שנכתב לעיל:
כתב ברקים שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם
לא מאמין שיש בחור ישיבה חסידי שעושה זאת, ובכך שכתבת את הנ"ל ,זה בגדר הוצאת שם רע .

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ה' יולי 19, 2018 1:30 pm
על ידי ר' יונה
קאצק כתב:
חיים שיש בהם כתב:
קאצק כתב:מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
[/b]

איני יודע היכן אתה טובל, אך גם במקום מגוריי יש מקווה אחת שכל הבאים לטבול בה אינם מתרחצים כמעט משום שיש בה רק מקלחת אחת שאינה במצב מרנין בל' המעטה...
טבלתי בעשרות מקוואות, באר"י, באירופה, ובארה"ב, וכמעט ולא ראיתי מקווה אחת שאינה מלאה במיני שמפו'ס וסבון לעשרות ולמאות. גם אם אתה אינך רואה זאת, אבל המצב כהיום אצל חלק ניכר מהחסידים שאינם שרויים באטמוספירה שלך, ואני מדבר על הדור הצעיר, שהם רוחצים עצמם לעילא ולעילא לפני הטבילה ולאחריה, עד שעולה עשן לבן.

שמופ'ס וסבון זה לא מה שכתבת לעיל:
כתבת שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם
לא מאמין שיש בחור ישיבה חסידי שעושה זאת, ובכך שכתבת את הנ"ל ,זה בגדר הוצאת שם רע .

אתה צודק שאין כזה בחור חסידי, כי מי שעובד כך אינו בכלל 'חסיד', אבל מה לעשות שישנם הרבה כאלו שבאים מבתים חסידיים הלומדים במוסדות חסידיים.......
לפחות בציבורים אחרים לא מתייחסים לזה, ולכן זה עובר עם הזמן.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ה' יולי 19, 2018 2:22 pm
על ידי ראש
כתבתי בעוד אשכול, ולחיבת הקודש אכפול.

שמעתי שיעור נפלא לפני כמה שנים במסגרת ועד למחנכים.
מענין לשמוע מה דעת המשתתפים עליו.
https://jumbomail.me/j/SeiQE5i6cEuaEb-

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ה' יולי 19, 2018 9:53 pm
על ידי חיים שיש בהם
קאצק כתב:
חיים שיש בהם כתב:
קאצק כתב:מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
[/b]

איני יודע היכן אתה טובל, אך גם במקום מגוריי יש מקווה אחת שכל הבאים לטבול בה אינם מתרחצים כמעט משום שיש בה רק מקלחת אחת שאינה במצב מרנין בל' המעטה...
טבלתי בעשרות מקוואות, באר"י, באירופה, ובארה"ב, וכמעט ולא ראיתי מקווה אחת שאינה מלאה במיני שמפו'ס וסבון לעשרות ולמאות. גם אם אתה אינך רואה זאת, אבל המצב כהיום אצל חלק ניכר מהחסידים שאינם שרויים באטמוספירה שלך, ואני מדבר על הדור הצעיר, שהם רוחצים עצמם לעילא ולעילא לפני הטבילה ולאחריה, עד שעולה עשן לבן.

שמופ'ס וסבון זה לא מה שכתבת לעיל:
כתבת שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם
לא מאמין שיש בחור ישיבה חסידי שעושה זאת, ובכך שכתבת את הנ"ל ,זה בגדר הוצאת שם רע .

בינתיים לא התייחסת לגופם של הדברים שכתבתי, ולא עוד אלא שבלבלת ביני לבין הרב ברקים רב. על ה'נרד וכרכום' והדאודורנטים לא אני כתבתי, למרות שכבר ראיתי בחורים ואברכים במראה חסידי שאינם בושים להתיזו על גופם בפרהסיא.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ב' יולי 23, 2018 2:41 pm
על ידי חיים שיש בהם
כעת מצאתי - שו"ת ויברך דוד ח"א סי' ע"ד
ויברך דוד רחיצה בט' הימים בפרהסיא.PNG
ויברך דוד רחיצה בט' הימים בפרהסיא.PNG (35.18 KiB) נצפה 12694 פעמים

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 30, 2019 9:55 pm
על ידי אש משמים
כבר כתבתי פעם דעתי על עניין הטבילה במקווה. ובראותי כל הנידון כאן על איזה סבון כל אחד משתמש ואיך מסתבן ואיזה ריחות עולה מכל רוחץ שוב עולה בי החלחלה ואומר הייתי לולי דמיסתפינא שמקווה (בצורתו ההמונית כנהוג) הוא ליחידים בעלי נפש העולים בדרך ה'.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 30, 2019 10:04 pm
על ידי ישראליק
אש משמים כתב:כבר כתבתי פעם דעתי על עניין הטבילה במקווה. ובראותי כל הנידון כאן על איזה סבון כל אחד משתמש ואיך מסתבן ואיזה ריחות עולה מכל רוחץ שוב עולה בי החלחלה ואומר הייתי לולי דמיסתפינא שמקווה (בצורתו ההמונית כנהוג) הוא ליחידים בעלי נפש העולים בדרך ה'.


אני הייתי סבור להיפך, שדוקא היחידים העולים בדרך ה' לא צריכים להטהר כלל, אלא אלו שרח"ל מתרחצים עם סיבון... - הם צריכים מקוה

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ג' יולי 30, 2019 10:11 pm
על ידי אש משמים
ישראליק כתב:
אש משמים כתב:כבר כתבתי פעם דעתי על עניין הטבילה במקווה. ובראותי כל הנידון כאן על איזה סבון כל אחד משתמש ואיך מסתבן ואיזה ריחות עולה מכל רוחץ שוב עולה בי החלחלה ואומר הייתי לולי דמיסתפינא שמקווה (בצורתו ההמונית כנהוג) הוא ליחידים בעלי נפש העולים בדרך ה'.


אני הייתי סבור להיפך, שדוקא היחידים העולים בדרך ה' לא צריכים להטהר כלל, אלא אלו שרח"ל מתרחצים עם סיבון... - הם צריכים מקוה

כוונתי היא שאלו הבאים למקווה לשם החוויה בסיבון ועינוג תוך כדי עיסוק בהסתבנות האחרים וריחם מוטב ישארו בבית וישאירו המקווה לבאים להיטהר לפני ה'.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 31, 2019 10:13 am
על ידי יהודי ירושלמי
קאצק כתב:
ברקים רב כתב:
קאצק כתב:
כידוע ברוב הבתים המכובדים יש גם מראה בחדר המקלחת. וד"ל.


הזוי.

ההרגל שלא מתרחצים בבית אין לו ערך כשלעצמו, אלא הוא חלק ממערכת של פרישות ועדינות שחסידים חריפים נהגו בה בימים עברו, ועניינה הוא שאין עושים עסק מצרכי הגוף, ולכן חסידים לא היו 'מסבנים' את גופם ולא עוסקים בריח ומראה הגוף וכל כיו"ב, והסתפקו בטבילה בלבד, ובפרט בארצות הקרות. יש גם עובדי ה' שאינם ליטאים שזה דרכם וסגנונם וה"ט דהגרח"ק.
מגוחך לראות היום אברכים ובחורים שמסבנים עצמם בנרד וכרכום קודם הטבילה ואחריה, ונושאים איתם למקוה את הדאודורנט המיוחד בריח האהוב עליהם, אבל ח"ו לא מתרחצים בבית בבני ברק המהבילה.

מעניין, במקווה שאני נוהג לטבול לא ראיתי לא אברך ולא בחור המורח על עצמו את הנ"ל,
מה שאני כאן ראיתי והרחתי, לא בבתי כנסת חסידים, אברכים ובחורים שנודף מהם ריח של נשים.
וכבר אמר אחד מגדולי האדמורי"ם
לא תנאף ותירגם אונקלוס לא תגוף. עידון הגוף ופינוקו גם הוא מעין ניאוף.


לגבי טענתך על המקווה אין לי אפשרות לאמת אותה על המקווה שלי כי אני לא מסתכל אף פעם על אנשים אחרים במקווה, וודאי לא במקלחת. למעט בחדר ההלבשה כשלבושים לבוש עיקרי.

לגבי הבושם, כנראה אתה לא מבין בבשמים יש בושם של אשה ויש בושם של גבר. גם בזמן חז"ל אנשים היו מושחים את עצמם בשמן אפרסמון (שהוא היה הבושם הטוב ביותר בזמנם, והוא שימש גם נשים וגם גברים) ולא שמעתי שחז"ל מעירים על זה.

אולם היום שיש כל מיני קהילות סגורות שגדלו בצורה מעוותת ולכן יצר העבירה שלהם לא מנותב לכיוונים הנכונים. כדאי לבחורים להמנע משימת בוסם אם הוא נמצא בין אנשים כאלו. (זכור לי ששמעת בשם הסטייפעלער זצ"ל שהוא לא מקנא בגהינם של אחד המנהיגים של קבוצות סגורות אלו.

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 31, 2019 10:37 am
על ידי יהודי ירושלמי
עכשיו ב"ה הספקתי לכתוב תשובה בעניין להתיר הרחיצה וזה לשונה:


ללא שם.png
ללא שם.png (250.5 KiB) נצפה 10083 פעמים

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 31, 2019 10:44 am
על ידי הפצת המעיינות
שהולכים אם מלבושים הרבה
הרגלי ההתרצות
ואם איסטניס מותר. מותר במה?

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 31, 2019 10:57 am
על ידי אוצר החכמה
במקלדת של הגאונים הא נמצא ליד העין והחילוף מצוי.
גם החית קצת נוקשה להקשה ונשמטת.
(ראה תשובות הגאונים שערי תשובה)

Re: רחיצה בימינו בתשעת הימים

פורסם: ד' יולי 31, 2019 11:14 am
על ידי יהודי ירושלמי
עכשיו מצאתי בקטע גניזה "ואם איסטניס מותר אף בחמין" וכנראה נשמט בחלק כת"י בטעות. שאר השינויים כנראה גם טעות סופר שנפלה ע"י מעתיקים.