אליכם עדה נאמנה, אשאל מכם טענה, מה נשתנה יום זה מכל השנה:
מדוע ביום פסח מתפללים בקול ערב, עתה בעונותינו קול יללה כעורב,
כי עיר קדש נשחתה ברמחים ובחרב. איכה היתה כאלמנה העיר הנאמנה:
מדוע ביום פסח כל ישראל שמחים, עתה בעונותינו אבלים ונאנחים,
כי אמונים עלי תולע הרג שר טבחים. יום מר כלענה היתה [היה?] לעדה נאמנה:
מדוע בזמן קדמון שבטי ישורון שָׂרִים, עתה בעונותינו נטושים ביד זרים,
ובני מואב והגרים להשמיד ולהחרים. לו נזמת בכל שנה לעם קטני אמנה:
מדוע בזמן קדמון היינו ראש לאומים, עתה בעונותינו תחת כל העמים,
גרושים ועגומים ביד אנשי דמים. עד מתי ועד אנה רבתי עם כאלמנה:
אביאסף כתב:...מתי נדפסה לראשונה הקינה אליכם עדה נאמנה, אני ראיתיה לראשונה בתפלת ישרים אמסטרדם תקל"ט ואני משער שנדפסה לראשונה בתפלת ישרים ונציה תקלה או אולי בסדר תעניות שבמחזור ונציה תקלב, שתי מהדורות אלו אינם אינם זמינות ברשת.
יעקובי כתב:זה עתה ראיתיה מופיעה בסידור תפלת ישרים אמשטרדם ת"ק...
הוספנו בו ג"כ כל תפלות המועדים וסדר ה' תעניות וימים נוראים... ועוד כמה דברים, תפלות, בקשות ופיוטים שאינם נוהגים כי אם בקצת קהלות, כדי שלא יחסר בו כל טוב, ובהפרש הנראה לעינים כדי שלא יבלבל הקורא בעירוב הפרשיות, כי מה שנוהגים ברוב הקהלות הדפסנו באותיות גדולות, והשאר עם הפרשיות וההפטרות באותיות קטנות...
מה שנכון נכון כתב:וכמו ביומא כג. על מי עלינו להביא ע"ע על העיר או על העזרות, געו כל העם בבכיה. וכמו בקינת למי אבכה וכף אכה... הלמקדש או כרובים. וכהנה רבות מאד.
.GIF[/attachment]
יעקובי כתב:אביאסף כתב:...מתי נדפסה לראשונה הקינה אליכם עדה נאמנה, אני ראיתיה לראשונה בתפלת ישרים אמסטרדם תקל"ט ואני משער שנדפסה לראשונה בתפלת ישרים ונציה תקלה או אולי בסדר תעניות שבמחזור ונציה תקלב, שתי מהדורות אלו אינם אינם זמינות ברשת.
זה עתה ראיתיה מופיעה בסידור תפלת ישרים אמשטרדם ת"ק. וכמובן הנוסח שם 'לוֹ נזמת'. (אולם יצויין שב'סדר תפלה לתענית' אמשטרדם תפ"ה טרם נמצאת!)
אביגדור כתב:לענ"ד נזמת לשון זממת.
אביגדור כתב:אני לא באתי להגיה אלא לפרש שנזמת משמעו זממת.
ע"פ הדקדוק הפעלים הכפולים קרובים ומתחלפים בפעלים שמתחילים בנ'.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים