מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הלכות, חקרי מנהג, ומאמרים לעיון ולהורדה.
עובדיה חן
הודעות: 1837
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי עובדיה חן » ד' יולי 26, 2017 9:07 pm

עד קשרי אצבעותיו או עד הפרק.
נערך לאחרונה על ידי עובדיה חן ב ה' יולי 27, 2017 11:31 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

אש משמים
הודעות: 2464
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: חולה בתש"ב האם נותן ידיו לסעודה

הודעהעל ידי אש משמים » ד' יולי 26, 2017 10:18 pm

הליכות שלמה761.PNG
הליכות שלמה761.PNG (12.61 KiB) נצפה 2614 פעמים

מה שנכון נכון
הודעות: 11689
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' יולי 26, 2017 10:22 pm

ראה מ"ב תריג ס"ק ז ושעה"צ, ומינה לנד"ד.

נא לתקן הכותרת.

עובדיה חן
הודעות: 1837
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי עובדיה חן » ה' יולי 27, 2017 7:27 pm

עיקר העניין הוא שגם בשאר ימות השנה אין חיוב מעיקר הדין עד הפרק מלבד ברכת כהנים לפיכך בתש"ב מעמידים את זה על עיקר הדין לכן תמוה המחמירים /מקילים עד הפרק.
ואולי יש"ל מאחר ומעיקר הדין מספיק עד קשרי אצבעותיו לפיכך למעלה מזה יש מקום להחמיר מאחר וזה רחיצה של הנאה.
נערך לאחרונה על ידי עובדיה חן ב א' יולי 30, 2017 9:24 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

מה שנכון נכון
הודעות: 11689
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' יולי 27, 2017 8:35 pm

לא כ"כ ברור שבנט"י לסעודה אין חיוב עד הפרק, ראה קסא,ד ובה"ל.
וכמו"כ בנטילת כהנים כתב השעה"צ בסי' תרי"ג הנ"ל דאף שי"א שסגי ביה"כ עד קשרי אצבעותיו "אחר כל זה, הלא הרחיצה הזו אינה לתענוג וליכא אסור בזה".

וכמו"כ יש לדון במים אחרונים.

מה שנכון נכון
הודעות: 11689
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ו' יולי 28, 2017 12:09 am

כעת ראיתי שכן פסק הרע"י בחזו"ע תעניות עמ' רצב-ג, וימים נוראים עמ' שח, ושכן דעת הרבה פוסקים. ע"ש.

מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי מיכאל1 » ש' יולי 29, 2017 11:49 pm

כך היא הסכמת כל הפוסקים ולא ראיתי מי שמחמיר בזה או שיאמר שעדיף להמנע שלא יאכל לחם.

מה שנכון נכון
הודעות: 11689
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ש' יולי 29, 2017 11:52 pm

מיכאל1 כתב:ולא ראיתי מי שמחמיר בזה.

תוכל לראותם בחזו"ע.

מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי מיכאל1 » ש' יולי 29, 2017 11:59 pm

בינתיים חיפשתי בין פוסקי אשכנז של הדור האחרון וטרם מצאתי.
אעיין בעז"ה בחזו"ע, ואשמח אם תוכל להעלותו לכאן.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' יולי 30, 2017 12:59 pm

מה שנכון נכון כתב:כעת ראיתי שכן פסק הרע"י בחזו"ע תעניות עמ' רצב-ג, וימים נוראים עמ' שח, ושכן דעת הרבה פוסקים. ע"ש.

האם מישהו יכול להעלות כאן את דבריו?

עובדיה חן
הודעות: 1837
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: חולה בתש"ב האם נוטל ידיו לסעודה עד פרק היד או עד קשרי אצבעות.

הודעהעל ידי עובדיה חן » ב' יולי 31, 2017 1:46 pm

כעת ראיתי בשש"כ פל"ט סעיף ל"א הערה כ"א בשם הגרשז"א עד פרק היד.


חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 90 אורחים