דעת המ"ב בענין נש"כ בת"ב

הלכות, חקרי מנהג, ומאמרים לעיון ולהורדה.
הגרח
הודעות: 236
הצטרף: א' ינואר 08, 2017 1:14 am

דעת המ"ב בענין נש"כ בת"ב

הודעהעל ידי הגרח » ה' יולי 27, 2017 12:44 am

האמת שהנושא לא כ"כ מדובר בשו"ע וברמא למרות שיש עז גמ במסכת תענית רפ"ג ובעיקר התבסס כמנהג שחלוק בין אשכנזים לספרדים הפלא שהח"ח שהיה כהן בעצמו התעלם מהענין למרות שהח"א כן מביאו יש שתלו זאת בעובדה שבחול ממילא אין נ"כ במשך השנה פרט למועדים הדחיה המתבקשת היא שהמב בקכ"ח כן דן לגבי אבלים בשבעה והכריע לחיוב שישאו כפיהם אם אין כהן למרות שבחג אין דיני אבילות כלומר המ"ב נכתב גם לאאר"י ולכך מתבקשת עמדה הלכתית ביחס לט' באב.
זאת ועוד מנהג אר"י שבשחרית אין נשיאת כפים ובמנחה כן לא זכיתי לטעמו.

כדכד
הודעות: 2265
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: שתיקתו של המ"ב בענין ברכת כהנים בט' באב למרות שבחיי אדם מביא מחלוקת בענין

הודעהעל ידי כדכד » ה' יולי 27, 2017 5:36 pm

ברגל יש סוג של אבלות שבעה לקובר מתו ברגל וע"ז אולי דן המשנ"ב. פשוט וברור שהמשנ"ב לא כתב הלכות לארץ ישראל באון שיטתי

שומע ומשמיע
הודעות: 1177
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: שתיקתו של המ"ב בענין ברכת כהנים בט' באב למרות שבחיי אדם מביא מחלוקת בענין

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ה' יולי 27, 2017 11:52 pm

הגרח כתב:זאת ועוד מנהג אר"י שבשחרית אין נשיאת כפים ובמנחה כן לא זכיתי לטעמו.

מה קשה כל כך? זה לא הדבר היחיד שיש חילוק בתוקף האבילות בין הבוקר למנחה.

הגרח
הודעות: 236
הצטרף: א' ינואר 08, 2017 1:14 am

Re: שתיקתו של המ"ב בענין ברכת כהנים בט' באב למרות שבחיי אדם מביא מחלוקת בענין

הודעהעל ידי הגרח » ו' יולי 28, 2017 12:43 am

ידידי היקר תפילין וטלית יש מצווה להניחם לפחות פעם ביום כך שמדרבנן הזיזו את שעת ההנחה נשיאת כפים זו מצווה בכל חזרת השצ בעבודה כדי לבטל זאת זקוקים אנו א.להתייחסות ברורה בפסיקה או לחילופין לטעם שכוחו לשלול המצווה מעצם מהות היום וזה לא מצאתי חילוק בין בוקר לערב

שומע ומשמיע
הודעות: 1177
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

דעת המ"ב בענין נש"כ בת"ב

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ש' אוגוסט 12, 2017 11:53 pm

הגרח כתב:ידידי היקר תפילין וטלית יש מצווה להניחם לפחות פעם ביום כך שמדרבנן הזיזו את שעת ההנחה נשיאת כפים זו מצווה בכל חזרת השצ בעבודה כדי לבטל זאת זקוקים אנו א.להתייחסות ברורה בפסיקה או לחילופין לטעם שכוחו לשלול המצווה מעצם מהות היום וזה לא מצאתי חילוק בין בוקר לערב

יש מנהג, לא לעשות נשי"כ בבית האבל.


חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים