הודעהעל ידי אבא יודן » ד' יולי 18, 2018 8:14 pm
ספר ירמיהו, כתוב מפורש דברים הרעים שבירמיהו.
אך ספר איוב נראה לי שכל הספר שרי, אחרי שתשעה באב נועד להתבונן ולשוב אל השי"ת כמו שכתב הרמב"ם הלכות תעניות, ובדרכי השי"ת כמו שנאמר בהפטורה כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי, וכן אמצע פרק ג שבאיכה מבואר היטב ענין זה ולכן ספר איוב אשר הושת על יסוד זה בוודאי כל הספר שרי, וכן היה המנהג עיין בספר המנהגים ובמנהגי ר"א קלזונר.
ועיין עוד הלכות אבלות בשלחן ערוך, ובספר החינוך, שכל ענין אבלות הוא התבוננות בדרכי ה', והוא הדין באבלות ישנה.