היינו לא רק שלא יישב על הספסל, אלא שיש לקרוא איכה וקינות לא בעמידה אלא דווקא בישיבה על הקרקע. כן הביא בס' 'מנהג ישראל תורה' שם ס"ק ה מס' 'נוהג כצאן יוסף', ומשמעות הרוקח, מהרי"ל, כל-בו וסדר-היום, עיי"ש.
שבענו מטובך כתב:עי' ישראל במעמדם עמ' תריא-תריג.
עזריאל ברגר כתב:שבענו מטובך כתב:עי' ישראל במעמדם עמ' תריא-תריג.
מי יעלה לנו?
שבענו מטובך כתב:עזריאל ברגר כתב:שבענו מטובך כתב:עי' ישראל במעמדם עמ' תריא-תריג.
מי יעלה לנו?
ברור כלשון אחרון. הרב 'טורי זהב' אינו עוסק בישיבה על הקרקע בזמן אמירת קינות, אלא דן בדבר אבילות של תשעה באב האם היא מחייבת ישיבה על הקרקע, ואומר דבאבל אין מצוה לשבת על הקרקע, אלא איסור לשבת על הספסל, והואיל ומל"ת היא נוהגת היא גם בתשעה באב.עזריאל ברגר כתב:נותר לברר אם זו מחלוקת הפוסקים, או להעמידם באוקימתות.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים