עמוד 1 מתוך 1

מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 10:07 pm
על ידי טברייני
התעוררתי היום בקינות לשאלה זו:

מובא בגמרא (גיטין נח.):
אמר רב יהודה אמר רב מעשה בבנו ובבתו של ר' ישמעאל בן אלישע שנשבו לשני אדונים לימים נזדווגו שניהם במקום אחד זה אומר יש לי עבד שאין כיופיו בכל העולם וזה אומר יש לי שפחה שאין בכל העולם כולו כיופיה אמרו בוא ונשיאם זה לזה ונחלק בוולדות הכניסום לחדר זה ישב בקרן זוית זה וזו ישבה בקרן זוית זה זה אומר אני כהן בן כהנים גדולים אשא שפחה וזאת אומרת אני כהנת בת כהנים גדולים אנשא לעבד ובכו כל הלילה כיון שעלה עמוד השחר הכירו זה את זה ונפלו זה על זה וגעו בבכיה עד שיצאה נשמתן ועליהן קונן ירמיה (איכה א, טז) על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים


ועל כך קונן המקונן:
וְאֶת נָוִי חַטָּאתִי הִשְׁמִימָה וְדִמְעָתִי עַל לֶחְיִי אַזְרִימָה וּבְיוֹם זֶה נְהִי וְנִהְיָה אָרִימָה וְאָהִימָה מִיָּמִים יָמִימָה

אֶבֶל לֵב וְנִחוּם חָדַל חָדוֹל וּמִכָּל כְּאֵב צִירִי נִבְדַּל בָּדוֹל עַל בֵּן וּבַת רִבִּי יִשְׁמָעֵאל כֺּהֵן גָּדוֹל זִכְרָם יְקוֹד בִּלְבָבִי אָשִׂמָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

עֵת נִשְׁבּוּ וְנָפְלוּ לִשְׁנֵי אֲדוֹנִים וְהֵם שְׁכֵנִים זֶה לְעֻמֶּת זֶה חוֹנִים וַיְסַפְּרוּ זֶה לָזֶה עִנְיָנִים זֶה אָמַר מִשִּׁבְיַת צִיּוֹנִים שָׁבִיתִי שִׁפְחָה לְכוּשַׁת שָׁנִים כַּלְּבָנָה בְּזִיו וּקְלַסְתֵּר פָּנִים וּבְתֺאַר כִּקְצִיעָה וִימִימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

רֵעֵהוּ סִפֶּר לוֹ בַּכִפְלַיִם וַאֲנִי בָא מִשְּׁבִי יְרוּשָׁלַיִם שָׁבִיתִי עַבֶד יְפֵה עֵינַיִם כּשֶּׁמֶשׁ בְּתָקְפּוֹ עֵת צָהֳרַיִם וְסַהַר עֵת זְמַנָּהּ הִשְׁלִימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

בֺּא וּנְזַוְּגשׁם וְנַחַלְקָה בֵּינוֹתַיִם בִּוְלָדוֹת כְּמוֹ כוֹכַבֵי שָׁמַיִם לְשֵׁמַע זֺאת תִּצַּלְנָה אָזְנַיִם לְזֵכֶר זֺאת אֶת מַדַּי אַפְרִימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

כְּהִסְכִּימוּ עַל זֺאת שְׁנֵיהַם יַחַד לָעֶרֶב זִוְּגוּם בְּחֶדֶר אֶחָד וְהָאֲדוֹנִים מִבַּחוּץ לִבָּם כְּאֶחָד וְהֵם בּוֹכִים בְּמַר נֶפֶשׁ וָפַחַד עַד בֺּקֶר בְּכִיָּתָם לֹא הִדְמִימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

זֶה יִסְפּוֹד בְּחִיל לֵבָב יִמְסֶה נִין אַהֲרֺן אֵיךְ שִּׁפְחָ יְהִי נוֹשֵׂא וְהִיא גַם הִיא תְּיַלֵל בְּתִגְרַת שׁוֹסֶה בַּת יוֹכֶבֶד אֵיךְ לְעֶבֶד תִּנָּשֵׂא אוֹי כִּי זֺאת גָּזַר אוֹמֵר וְעוֹשֶׂה לְזֺאת יִבְכּוּעָשׁ כְּסִיל וְכִימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

אוֹר בֺקֶר זֶה אֶת זֶה כְּהִכִּירוּ הוֹי אָח וְהוֹי אָחוֹת הִגְבִּירוּ וְנִתְחַבְּקוּ יַחַד וְנִתְחַבָּרוּ עַד יָצְאָה נִשְׁמָתָם בִּנְשִׁימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

לְזֺאת יְקוֹנֵן יִרְמְיָה בִּשְׁאִיָּה גְּזֵרָה זֺאת אֲנִי תָּמִיד בּוֹכִיָּה וּבִלְבָבִי יֵקַד יְקוֹד וּכְוִיָּה עַל בֵּן וּבַת מִסְפֵּד רַב אַעֲצִּימָה וְאָהִימָה מִיָּמִים יָמִימָה אָרִיד בְּשִׂיחִי וְאָהִימָה וְקוֹל נְהִי אָרִימָה:


ואחר בקשת המחילה על אריכות הציטוטים, אתחיל בשאלה:

מנין לנו כל אותו המעשה, הלא שניהם נסגרו בחדר בערב, ובבוקר אף אחד לא יצא משם, ומנין לנו כל הדין ודברים ביניהם?

אפשר דאמרוהו חז"ל ברוה"ק.
ואפשר דהשבאים שמעו הכל וסיפרו זאת, ודוחק.

אשמח ליישוב המיישב את הדעת.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 10:48 pm
על ידי ונתנו ידידים
לדעתי שחזל אמרו כן ברוה"ק הוא יישוב המתיישב על הדעת

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 11:08 pm
על ידי קרית מלך
פשוט וברור שפרטים רבים ממאורעות החורבן הם ממה שגילו חז"ל ברוח קדשם, וכבר האריכו בזה רבים לגבי השינויים שבין יוסיפון לחז"ל דהוא לא ידע את מה שידעו חז"ל ברוה"ק.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 11:19 pm
על ידי טברייני
כן השיב לי גיסי הבוקר בעת אמירת הקינות 'סוד ה' ליראיו', ושוב אמר לי כן ראש החבורה בכוללנו, דנאמר ברוה"ק.
ועתה אני רואה שכן היא דעת הגאון ונתנו ידידים והגאון קרית מלך, אך האם יש לדברים יסוד כלשהוא.

אני מאמין באמונה שלימה שהדבר יתכן, אך כל עוד ואין לדבר מקור (ואולי אף אחרי שאמצא) אני מעדיף לחפש יישוב שכלי בדרך הפשט.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 11:33 pm
על ידי דרומי
איני מבין למה אי אפשר לומר שהיה שם בחדר סמוך עוד איזה מישהו שהכירם וכיו"ב.

וכי כיצד הגיעו לידינו הרבה סיפורים מסיפורי השואה על ידי פליט אחד שסיפר על חורבן עיר שלימה? וכן על זה הדרך.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 11:43 pm
על ידי טברייני
דרומי כתב:איני מבין למה אי אפשר לומר שהיה שם בחדר סמוך עוד איזה מישהו שהכירם וכיו"ב.

וכי כיצד הגיעו לידינו הרבה סיפורים מסיפורי השואה על ידי פליט אחד שסיפר על חורבן עיר שלימה? וכן על זה הדרך.


את כלל הסיפור אפשר לבאר כדבריך, אמנם המקונן מפרט שיחתם לפרטים,
וְהֵם בּוֹכִים בְּמַר נֶפֶשׁ וָפַחַד עַד בֺּקֶר בְּכִיָּתָם לֹא הִדְמִימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

זֶה יִסְפּוֹד בְּחִיל לֵבָב יִמְסֶה נִין אַהֲרֺן אֵיךְ שִּׁפְחָה יְהִי נוֹשֵׂא וְהִיא גַם הִיא תְּיַלֵל בְּתִגְרַת שׁוֹסֶה בַּת יוֹכֶבֶד אֵיךְ לְעֶבֶד תִּנָּשֵׂא אוֹי כִּי זֺאת גָּזַר אוֹמֵר וְעוֹשֶׂה לְזֺאת יִבְכּוּ עָשׁ כְּסִיל וְכִימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:

אוֹר בֺקֶר זֶה אֶת זֶה כְּהִכִּירוּ הוֹי אָח וְהוֹי אָחוֹת הִגְבִּירוּ וְנִתְחַבְּקוּ יַחַד וְנִתְחַבָּרוּ עַד יָצְאָה נִשְׁמָתָם בִּנְשִׁימָה וְאָהִימָה מִיִּמִים יָמִימה:


(ומשום כך הארכתי בציטוט הקינה.)
וחשבתי שהמקונן התיר לעצמי לפרש שיחתם, כיד ה' הטובה עליו.
ברם, ראיתי בבן יהוידע שכתב שבכיים בבוקר היה על כך שחשדו אחד לשני נו"נ לאהרן הכהן בעבד / שפחה והוא ביזוי כבוד אבותם וכבוד שבט הכהונה (וע"ש באורך)
וא"כ קשה לומר שאין לנו מידע מדויק מה דיברו האחים הקדושים בחדר המסוגר.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 11:46 pm
על ידי דרומי
בלשון המקונן שציטטת איני רואה שום שיחה אמיתית. יש כאן תיאור על בכי קורע לב, כשהמקונן מסביר לנו מה בעצם עמד מאחורי בכייתם. אני הבנתי בפשטות שהם לא דיברו מלה אחד עם השני, ואפילו הביטוי 'הוי אחי והוי אחותי' אינו מלים שאמרו אלא ביטוי להרגשה שהרגישו [אגב, כמדומה שבהרבה קינות הנוסח הוא 'נתדבקו יחד' ולא 'נתחבקו' כמו שהעתקת].

את הבן יהוידע לא ראיתי.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' יולי 22, 2018 11:48 pm
על ידי טברייני
אני שב ואומר, עקיר קושייתי היא מהבן יהוידע.
ברם, אף בלעדיו אנו רואים שהמקונן אומר בשם בנו של ריכ"ג,
נין אהרן איך שפחה יהי נושא

ובשם בתו
בת יוכבד איך לעבד תנשא

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 2:16 am
על ידי צביב
את פני רבי ישמעאל יכלו להכיר, ( עיין בע''ז דף ח:) אחת לשבועיים שנה וכו')
ולמחרת ראו ששניהם דומים זה לזה, ונזכרו בפני רבי ישמעאל.
וכשנמצאו בבוקר מתים בדרך אח ואחות, הבינו.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 2:36 am
על ידי טברייני
צביב כתב:את פני רבי ישמעאל יכלו להכיר, ( עיין בע''ז דף ח:) אחת לשבועיים שנה וכו')
ולמחרת ראו ששניהם דומים זה לזה, ונזכרו בפני רבי ישמעאל.
וכשנמצאו בבוקר מתים בדרך אח ואחות, הבינו.


ומנין שנשארו בקדושתם?

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 2:44 am
על ידי צביב
אפשר להכיר, ואיני יודע לפרש בכתב.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 3:22 am
על ידי טברייני
לו יהי כדבריך, עדיין דברים רבים צריכים ביאור,
א. מנין שישבו כ"א בקרו זוית?
ב. מנין לנו מה אמר (חשב) בנו של ריכ"ג?
ג. מנין לנו מה אמרה (חשבה) בתו של ריכ"ג?
ד. מנין לנו שהיה הדבר כל הלילה, ורק בבוקר זיהו זה את זה? (ואפשר דמסתמא היו בחושך ורק כשהפציע הבוקר ראו והכירו זה את זה, אך עדיין אפשר לבאר כמה וכמה אופנים אחרים.)
ה. מנין לנו שהתחבקו יחד בבוקר?
ו. מנין לנו שבכו?
ז. מנין לנו שנפטרו מתוך הבכי?
ח. ועוד...

וא"כ דבריכם אינם מיישבים את התמיהה כמעט בכלל.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 4:41 am
על ידי לייטנר
דרומי כתב:בלשון המקונן שציטטת איני רואה שום שיחה אמיתית. יש כאן תיאור על בכי קורע לב, כשהמקונן מסביר לנו מה בעצם עמד מאחורי בכייתם. אני הבנתי בפשטות שהם לא דיברו מלה אחד עם השני, ואפילו הביטוי 'הוי אחי והוי אחותי' אינו מלים שאמרו אלא ביטוי להרגשה שהרגישו


אגב, הביטוי 'הוי אחי והוי אחות' לקוח מירמיהו כב יח, המתייחס להספד מכובד (השווה גם מלכים א יג ל), ובמקרה שלנו נעשה שימוש בביטוי במובנו הפשוט.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:01 am
על ידי אפרקסתא דעניא
איך לא זיהו אחד את השני לפי הקול?

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:38 am
על ידי עזריאל ברגר
ולמה לא עלה מדעתם מתחילת הלילה לבדוק אם מדובר ביהודי/ה?!
הרי מצינו מעשה בארוס וארוסתו וכו' שלא נגע בה מחמת שלא היתה לה כתובה וכו'?!

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 11:03 am
על ידי טברייני
עזריאל ברגר כתב:ולמה לא עלה מדעתם מתחילת הלילה לבדוק אם מדובר ביהודי/ה?!
הרי מצינו מעשה בארוס וארוסתו וכו' שלא נגע בה מחמת שלא היתה לה כתובה וכו'?!


ואף אם הו/יא יהודי/יה, עדיין אסור לכהן/ת לישא עבד/שפחה.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ב' יולי 23, 2018 11:12 am
על ידי טברייני
למנהלינו היקרים והחשובים.
אחר התודה והברכה על כל הטוב הנמצא בפורום זה,
ואחר בקשת המחילה על הטרדתכם בדברים שוליים כאלה.

לטובת אלה שמפריע להם ריבוי האשכולות, אולי אפשר לאחד אשכול זה עם האשכולות דלהלן:
viewtopic.php?f=43&t=35863
viewtopic.php?f=43&t=35386

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ג' יולי 24, 2018 10:07 pm
על ידי עזריאל ברגר
טברייני כתב:
עזריאל ברגר כתב:ולמה לא עלה מדעתם מתחילת הלילה לבדוק אם מדובר ביהודי/ה?!
הרי מצינו מעשה בארוס וארוסתו וכו' שלא נגע בה מחמת שלא היתה לה כתובה וכו'?!


ואף אם הו/יא יהודי/יה, עדיין אסור לכהן/ת לישא עבד/שפחה.

לכהן אכן יש איסור לשאת יהודיה שנשבתה - מדין "שבויה", אבל לכהנת אין שום איסור להינשא ליהודי שנשבה והיום הוא עבד!
אפילו עבד-עברי ממש - מותר בכהנת (דלא מצינו בשום מקום לאיסור).

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:44 pm
על ידי טברייני
א"כ אתקן לשוני:
ואף אם היא יהודיה, עדיין אסור לכהן לישא שבויה.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:59 pm
על ידי שייף נפיק
דרומי כתב:איני מבין למה אי אפשר לומר שהיה שם בחדר סמוך עוד איזה מישהו שהכירם וכיו"ב.

וכי כיצד הגיעו לידינו הרבה סיפורים מסיפורי השואה על ידי פליט אחד שסיפר על חורבן עיר שלימה? וכן על זה הדרך.

וכבר אמר פקח אחד שהמעשה המפורסם בשואה על 93 בנות כמדומה (על שמם קרוי גן וורשא ז"ל) לא היה ולא נברא, כי מי נשארה חיה לספר...?

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ד' יולי 25, 2018 12:00 am
על ידי שייף נפיק
דרומי כתב:איני מבין למה אי אפשר לומר שהיה שם בחדר סמוך עוד איזה מישהו שהכירם וכיו"ב.

וכי כיצד הגיעו לידינו הרבה סיפורים מסיפורי השואה על ידי פליט אחד שסיפר על חורבן עיר שלימה? וכן על זה הדרך.

וכבר אמר פקח אחד שהמעשה המפורסם בשואה על 93 בנות כמדומה (על שמם קרוי גן וורשא ז"ל) לא היה ולא נברא, כי מי נשארה חיה לספר...? ועיין הקדמת תורת היולדת שם מוקדש הספר לבנות אלו

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ד' יולי 25, 2018 12:21 am
על ידי לייטנר
שייף נפיק כתב:
דרומי כתב:איני מבין למה אי אפשר לומר שהיה שם בחדר סמוך עוד איזה מישהו שהכירם וכיו"ב.

וכי כיצד הגיעו לידינו הרבה סיפורים מסיפורי השואה על ידי פליט אחד שסיפר על חורבן עיר שלימה? וכן על זה הדרך.

וכבר אמר פקח אחד שהמעשה המפורסם בשואה על 93 בנות כמדומה (על שמם קרוי גן וורשא ז"ל) לא היה ולא נברא, כי מי נשארה חיה לספר...?


viewtopic.php?p=86163#p86163

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ד' יולי 25, 2018 8:20 am
על ידי אוצר החכמה
לא ברור לי איך עולה כאן על דעתך שהמפייט הקליט את המילים המדוייקות בהם התבטאו ואתם הוא כתב.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:57 pm
על ידי עזריאל ברגר
טברייני כתב:
עזריאל ברגר כתב:ולמה לא עלה מדעתם מתחילת הלילה לבדוק אם מדובר ביהודי/ה?!
הרי מצינו מעשה בארוס וארוסתו וכו' שלא נגע בה מחמת שלא היתה לה כתובה וכו'?!

אף אם היא יהודיה, עדיין אסור לכהן לישא שבויה.

ולכן אין קושיא עליו אלא רק עליה.

ועתה עלה בליבי תירוץ טוב:
כנראה היא נזהרה ב"אל תכנס עם פיתוייך בטוען ונטען"!

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ד' יולי 25, 2018 5:32 pm
על ידי טברייני
אוצר החכמה כתב:לא ברור לי איך עולה כאן על דעתך שהמפייט הקליט את המילים המדוייקות בהם התבטאו ואתם הוא כתב.


אני לא מדבר על המילים המדויקות, אלא על הרעיון, וראה לעיל שהבאתי דברי הבן יהוידע שביאר שבכייתם היתה על חושדם זל"ז בעבדות.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ד' יולי 25, 2018 5:34 pm
על ידי טברייני
עזריאל ברגר כתב:
טברייני כתב:
עזריאל ברגר כתב:ולמה לא עלה מדעתם מתחילת הלילה לבדוק אם מדובר ביהודי/ה?!
הרי מצינו מעשה בארוס וארוסתו וכו' שלא נגע בה מחמת שלא היתה לה כתובה וכו'?!

אף אם היא יהודיה, עדיין אסור לכהן לישא שבויה.

ולכן אין קושיא עליו אלא רק עליה.

ועתה עלה בליבי תירוץ טוב:
כנראה היא נזהרה ב"אל תכנס עם פיתוייך בטוען ונטען"!

אכן גם אני חשבתי כך, שאין לקדושים וחסידים כאלה לדבר בחור עם בחורה, ודי להם מה שייחדום בע"כ.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ד' יולי 25, 2018 11:59 pm
על ידי ונתנו ידידים
אני לא מבין מה ראית בהקינות יותר מאשר בגמ' עצמה 'אני כהן בן כהנים גדולים אנשא לשפחה'? וכו' והוא ממש מילה במילה

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:04 am
על ידי עושה חדשות
נצרך לי ביאור פשוט
על מה היה הבכי שלו, הרי החזיקו כל הלילה ולא בא עליה, ומה התברר כשהם אח ואחות הרי עריות חמירי טפי.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ו' יולי 31, 2020 5:39 am
על ידי נהר שלום
עושה חדשות כתב:נצרך לי ביאור פשוט
על מה היה הבכי שלו, הרי החזיקו כל הלילה ולא בא עליה, ומה התברר כשהם אח ואחות הרי עריות חמירי טפי.

הרב אפרים אליהו שפירא (דרשן מפורסם מארה"ב) אמר שיחה מעוררת, כמדומני בשם הבן יהוידע, שהיה זה על שקראה (בשוגג!) שפחה וקראתו עבד

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ו' יולי 31, 2020 6:05 am
על ידי לבי במערב
כבר צויינו לעיל בידי פותח האשכול, ושע"ז עיקר קושייתו.

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 8:06 am
על ידי צביב
מפורש בקינות שעמדו אדונים מאחורי הדלת ושמעו כל הלילה.
( רצו שיהיה כך כמה פעמים ח''ו, ולא יהיה כמעשה רבי יוסי ומטרוניתא שהשיאה עבדיה)
( שמעו בכיה, והמתינו לסוף הבכי, והיה עד הבוקר)
( ומהקינות משמע שכל אחד בכה בפינה אחרת, ואפשדר ששמעו מבחוץ שבשתי פינות עומדים,
ובבוקר פתחו)
וכששמעו שנפסקו קולות הבכי חפצו לראות מה נעשה לאחר הבכי, וראו שאת הממון לא יקבלו...
הענין התחיל בסיפור שסיפרו זה לזה, וצ''ל שהמשיך בסיפור וסיפרו שנסתיים בפלא,
( ואולי התבוננו אז בפניהם הכירו שאביהם אחד,
אולי הכירו את אביהם רבי ישמעאל שהרי עור פניו נקלף)

הרי ששבו את בני רבי ישמעאל,
הכניסום לחדר, ובכו כל הלילה.
עד שמתו בבכיה,

Re: מעשה דבנו וביתו דר"י כה"ג - מנין לנו?

פורסם: ש' יוני 26, 2021 11:50 pm
על ידי פולסברג
עושה חדשות כתב:נצרך לי ביאור פשוט
על מה היה הבכי שלו, הרי החזיקו כל הלילה ולא בא עליה, ומה התברר כשהם אח ואחות הרי עריות חמירי טפי.


ויש שדנו למה לא היה שם איסור ייחוד ויתחייבו למסור נפשם...