עמוד 1 מתוך 1

מבלי באי מועד

פורסם: ו' יולי 26, 2019 1:26 am
על ידי עושה חדשות
דַּרְכֵי צִיּוֹן אֲבֵלוֹת מִבְּלִי בָּאֵי מוֹעֵד
ז"ל התרגום - כל זמן דהוה ירושלם מתבניא סריבו ישראל למיסק לירושלם לאתחזאה קדם יי תלת זמנין בשתא ועל חוביהון דישראל אצטדיאת ירושלם ואתעבידו שבילי ציון אבילן מדלית עאיל בה בזמן מועדיא.

אַל תִּבְטְחוּ לָכֶם אֶל דִּבְרֵי הַשֶּׁקֶר לֵאמֹר הֵיכַל ה' הֵיכַל ה' הֵיכַל ה' הֵמָּה
ובתרגום - לא תתרחצון לכון על פתגמי נביי שקרא דאמרין קדם היכלא דיי אתון פלחין קדם היכלא דיי אתון דבחין קדם היכלא דיי אתון סגדין תלת זמנין בשתא אתון מתחזן קדמוהי.

לכאו' יש כאן סתירה, האם עלו לרגל כראוי ולפיכך הזהירם הנביא שלא יבטחו וישענו על זה, או שנענשו על כך שלא עלו לרגל כראוי.

אולי יש בזה חילוק בין יהודה וכו' לעשרת השבטים (כך שמעתי), ואולי יש עוד ליישב, הבה נראה.

Re: מבלי באי מועד

פורסם: ג' יולי 30, 2019 6:19 pm
על ידי שומע ומשמיע
בפשטות אפשר לבאר שהיתה מתקיימת עליה, אבל הרבה [או רוב חלילה] התעצלו ולא השתתפו בה.

Re: מבלי באי מועד

פורסם: ג' יולי 30, 2019 6:57 pm
על ידי דורש טוב לעמו
אפשר גם אולי לבאר לענ"ד, שהרי הפסוק בירמיה הוא בעניין דברי נביאי השקר, שהם אומרים בעצם לעמ"י שלא ידאגו כיוון שיש את היכל ה', ואין הכי נמי לא היתה עלייה
כמבואר באיכה, אך עדיין נביאי השקר ראו לומר זאת לעמ"י, שיסמכו על היכל ה' שבאופן כללי היתה עליה אליו למשל בעבר.

Re: מבלי באי מועד

פורסם: ד' יולי 31, 2019 6:37 pm
על ידי כדכד
מי כתב את התרגום לאיכה?

Re: מבלי באי מועד

פורסם: א' מרץ 22, 2020 3:12 am
על ידי לבי במערב