רמ"א כתב בסי' תקנא סעי' ג' "וכן לכבוד שבת לובשים כלי פשתן.." ובמשנ"ב שם כתב שמשמע שמותר לכבס ביום חמישי ושישי לכבוד שבת אך למעשה אין להקל אלא אם אין לו בגד לשבת וכתב שבתספורת אין להקל בער"ש ואסור משום דבלאו הכי אין רגילין להסתפר כל שבוע. ובביה"ל הקשה שהרי מקור הדין של תספורת הוא באור זרוע מהירושלמי ובירושלמי מוכח להקל בתספורת בער"ש ומותר בחמישי ושישי וכן כתב רעק"א להקל. ע"כ.
לפי כל האמור לעיל י"ל דמותר לגלח שיערו בער"ש דאף החומרא של תספורת אינה ברורה ומה גם שהיא משום שאין רגילות להסתפר כל שבוע אך להתגלח הרגילות היא שכן מתגלחים כל שבוע וא"כ צריך להיות מותר לכבוד שבת??