בליל עשירי. פעם אחת נסעתי עם בעל המחבר ספר הקדוש קדושת לוי נ"י. ובמוצאי תשעה באב נתנו לי לברך שהחיינו והוליכוני לרחוץ בבריכה בלילה קודם קדוש לבנה ולא עלה בלבי ספק להרהר אחר אנשים חשובים שהיו עמו. וכעת ראיתי בשו"ת מוהרש"ל עליו השלום סימן צ"ב ודבריו משמע שלא יתכן כן. מלבד הרחיצה שכתב גם המג"א עליו השלום למנוע, גם ברכת שהחיינו נכון למנוע להטעם שכתב שם בתשובה ללמוד מהימים שמראש חודש עד תשעה באב. אך בחל תשעה באב ביום חמישי כתב המג"א עליו השלום להקל, ובלילה אין מפורש להיתר:
במקומינו שמכין בדלת לקרוא לבית הכנסת גם למנחה דערב שבת קודש, נכון להסתפר אחר חצות למנהגינו בי' באב שבערב שבת קודש, כי מה שכתב האר"י עליו השלום להסתפר קודם חצות, היינו במקום שאין קורים לבית הכנסת, ומכל מקום מותר להסתפר גם קודם חצות רק מדת חסידות שיהיה אחר חצות למנהגינו שקורים לבית הכנסת:
מה הפשט בזה?
והאם אפש"ל שמה שהקיל הקדושת לוי הי' בשנה שמוצאי תשעה באב הי' בער"ש כבשנה זו (משמע שלא דא"כ הי' הא"א כותב זאת)?