רבינו אברהם ן' עזרא כותב בפתיחת ספרו מאזנים אודות שמו התנועות:
'המלכים הם שבעה... קמץ גדול... השביעי הוא קמץ קטן, והוא שתים נקודות יושבות'.
משמע, התנועה הנקראת כיום בשם 'צירה' היא הנקראת אצלו בשם 'קמץ קטן'.
מה שמפליא אבל, הוא שאכן כך קורא לתנועה זו בשעה שבא לפרט שמותיהם או אפילו לקבוע שמותיהם. אולם בשעה שנוקט בשמות התנועות בשיטפא דלישנא, הוא מכנה לאותה תנועה בשם שונה. כך כותב הוא בהמשך פתיחתו:
'ו'בית' בצרי, סמוך'. כאן כבר כינה לשתי הנקודות בשם צרי.
מה הסיבה או ההסבר לשינוי?