מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

חקר מסורה, ענייני דקדוק, טעמי המקרא, חיפוש מקורות, בירור ועיון בלשון הקודש והתרגומים, מפורש ושום שכל.
חיימקה
הודעות: 1303
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי חיימקה » א' דצמבר 02, 2012 1:00 am

לבד מפרשת כי תצא "ונתנו לאבי הנערה" כ"כ במנחת שי בפרשת וישלח .

מדוע??? [ואין הכוונה לכתובות מד:]

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי רחמים » א' דצמבר 02, 2012 9:35 am

ומעניין לציין בנוסף שכל נערה בנביאים וכתובים בכתיב מלא.
וא''כ יוצא שבכל התורה נער חסר חוץ ממקום אחד ובכל הנ''ך נערה מלא.

לא ידען
הודעות: 1093
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי לא ידען » ב' דצמבר 03, 2012 2:43 am

יצויין שבאחד מהמפרשים הקדומים חזקוני או דעת זקנים ואולי אבן עזרא, (אינם תח"י כעת) מפרש אמאי ונתנו לאבי הנערה כתיב מלא, דאז קיבל הממון וע"כ הולך 'מלא' ועמוס...

גדליה
הודעות: 37
הצטרף: ב' יוני 04, 2012 10:53 pm
יצירת קשר:

Re: הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי גדליה » ו' דצמבר 07, 2012 1:28 pm

ראיתי בליקוטי תורה לבעל התניא [כמדומני שבפרשת מטות]
שמבאר שנער-ה חסר ה''א זה מראה שהיא בתולה
[ועדיין אין לה את ה-ה' גבורות שהיא מקבלת מבעלה בביאה ראשונה]

ולפי זה מובן- שבכי תצא-כתוב נערה עם ה''א כי היא לא בתולה

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי שבע » ש' דצמבר 08, 2012 8:47 pm

חיימקה כתב:לבד מפרשת כי תצא "ונתנו לאבי הנערה" כ"כ במנחת שי בפרשת וישלח .

מדוע??? [ואין הכוונה לכתובות מד:]


בספר הזוהר (פ' בא, לח, ב) בסוד הדברים:

אלא הכי תנינן כתיב (דברים כב) כי יהיה נערה בתולה, נער כתיב, מאי טעמא? משום דכל זמן דלא קבילת דכר אתקרי נער, מדקבילת דכר אתקרי נערה.

וראה עוד שם פ' בראשית, נא, א; פ' שלח קנו, ב.

ובענין שאלתך:

ראה שם סוף חלק א', בדף רס, א:

תא חזי, נערה בתולה עד לא אתקריב דכורא לגבה אקרי נער, לבתר אקרי נערה, הדא הוא דכתיב (דברים כ"ב) ונתנו לאבי [b]הנערה[/b] - שלימא דייקא, ודא איהו כד אשתכחת שלימא ולא אתקריב מאן (ס"א: למאן) דלא אתחזי.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי רחמים » א' דצמבר 09, 2012 12:07 am

מה הפשט בפסוק הזה:
מלכים א פרק א, ב
(ב) וַיֹּאמְרוּ לוֹ עֲבָדָיו יְבַקְשׁוּ לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ נַעֲרָה בְתוּלָה וְעָמְדָה לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וּתְהִי לוֹ סֹכֶנֶת וְשָׁכְבָה בְחֵיקֶךָ וְחַם לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ:

וכן מה הפשט בפסוק הזה:
דברים פרק כב, כ
(כ) וְאִם אֱמֶת הָיָה הַדָּבָר הַזֶּה לֹא נִמְצְאוּ בְתוּלִים לַנַּעֲרָ:

המצפה לישועה
הודעות: 65
הצטרף: א' דצמבר 11, 2011 11:14 am

Re: הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי המצפה לישועה » א' דצמבר 09, 2012 1:41 am

רחמים כתב:מה הפשט בפסוק הזה:
מלכים א פרק א, ב
(ב) וַיֹּאמְרוּ לוֹ עֲבָדָיו יְבַקְשׁוּ לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ נַעֲרָה בְתוּלָה וְעָמְדָה לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וּתְהִי לוֹ סֹכֶנֶת וְשָׁכְבָה בְחֵיקֶךָ וְחַם לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ:[/b]:


בנביאים וכתובים לא נאמר כלל זה, בנ"ך יש כעשרים מקומות שנכתב בהם נערה מלא, ואין כלל בכל הנ"ך נַעֲרָ חסר.

רחמים כתב:וכן מה הפשט בפסוק הזה:
דברים פרק כב, כ
(כ) וְאִם אֱמֶת הָיָה הַדָּבָר הַזֶּה לֹא נִמְצְאוּ בְתוּלִים לַנַּעֲרָ:

ראה בספר כאן תשובה לזה
ללא שם.gif
ללא שם.gif (9.96 KiB) נצפה 4578 פעמים

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: הנערה חסר הא בכל התורה ע"פ המסורה

הודעהעל ידי רחמים » א' דצמבר 09, 2012 11:33 am

המצפה לישועה כתב:בנביאים וכתובים לא נאמר כלל זה, בנ"ך יש כעשרים מקומות שנכתב בהם נערה מלא, ואין כלל בכל הנ"ך נַעֲרָ חסר.


לא כל כך מתיישב על לבי תרוץ זה, כיון שאם בכל התורה יש משמעות מיוחדת למילים נער ונערה מדוע שהנ''ך יכתוב את אותם המילים עם כוונה אחרת? הרי הכל ניתן מרועה אחד.

המצפה לישועה כתב:ראה בספר כאן תשובה לזה


זה אכן דבר נפלא מאוד לתועלת כולם צירפתי צילום של המקור הראשון:
נער נערה.png
נער נערה.png (66.77 KiB) נצפה 4558 פעמים


חזור אל “דקדוק ומסורה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים

cron