א איד כתב:מה הפירוש בביטוי הנפוץ בספרות חז"ל "עד שלא" ("עד שלא ניתנה תורה", "עד שלא נברא העולם"), ודאי הכונה כל זמן שלא כו' (כל זמן שלא ניתנה תורה, כל זמן שלא נברא העולם), אך כיצד זה "מתלבש" במילים "עד שלא"?
קאצ'קלה כתב:אני לא בטוח, אבל האם אין זה בדיוק כמו וּזְכֹר אֶת בּוֹרְאֶיךָ בִּימֵי בְּחוּרֹתֶיךָ עַד אֲשֶׁר לֹא יָבֹאוּ יְמֵי הָרָעָה וְהִגִּיעוּ שָׁנִים אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵין לִי בָהֶם חֵפֶץ?
א איד כתב:קאצ'קלה כתב:אני לא בטוח, אבל האם אין זה בדיוק כמו וּזְכֹר אֶת בּוֹרְאֶיךָ בִּימֵי בְּחוּרֹתֶיךָ עַד אֲשֶׁר לֹא יָבֹאוּ יְמֵי הָרָעָה וְהִגִּיעוּ שָׁנִים אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵין לִי בָהֶם חֵפֶץ?
אמת (ראה ראשונים (רש"י ועוד) שם (קהלת יב א)). ועד"ז שם פסוק ו: "עַד אֲשֶׁר לֹא יֵרָתֵק חֶבֶל הַכֶּסֶף" גו'.
החושב כתב:
דרך אגב, מה הפירוש "לא היו ימים מועטים"?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים