בן ראובן כתב:במסתרים כתב:בן ראובן כתב:במסתרים כתב:כדכד כתב:"לכנה שבנה" "שבנה" היא משורש "שוב" כמו "שובי השולמית" והו' נשמטת ב"שבנה" וה"ה בכל נחי ע"ו ולכן ברור שצודק הרב בן ראובן שאף אם הו' שרשית היא נשמטת
כל שלא נשתנה הניקוד לא הוכחת שהוא"ו חסרה מצד הדקדוק ולא רק מפני מסורת הכתיב
נשתנה גם נשתנה (משורוק לחולם).
כמדומה שאי"ז ראיה כי הוא"ו סובלת חולם גם אם היתה כתובה.
אבל אם החולם הוא מלא, מה טעם השינוי משורוק לחולם?
ועכצ"ל שאין תנועה מלאה (אפילו מוטעמת) סובלת שבא נח (או דגש) אחריה באמצע תיבה, ולכן משתנה השורוק לחולם (חסר) בנטייה זו. ואכן כמדומני שאין למצוא דוגמא לתנועה מלאה (חיריק, חולם וצירה מלאים, שורוק) בהברה סגורה באמצע תיבה.
תנועה מלאה זו איני יודע מה היא. מנין לך להבדיל בין חולם (וצירי) מלא וחסר?