מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לייפות דבר

חקר מסורה, ענייני דקדוק, טעמי המקרא, חיפוש מקורות, בירור ועיון בלשון הקודש והתרגומים, מפורש ושום שכל.
אוהב עמו
הודעות: 859
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

לייפות דבר

הודעהעל ידי אוהב עמו » ג' אוגוסט 14, 2018 9:34 am

האם בחז"ל או בראשונים וכו' הפועל לייפות מתפרש רק באופן להוסיף נוי לדבר או גם להראות ולשבח יופי הקיים.
דהיינו האם כשמופיע באיזה מקום כך "המוכר מייפה את החפץ" האם הכוונה בהכרח שהמוכר מוסיף לו נוי או מספר בשבח שלא קיים בחפץ או שייתכן שהכוונה שהמוכר מספר בשבח הקיים כבר אלא שהמוכר בא לפרסם אותו או להדגיש אותו?
מקווה שכוונתי הובנה...
יישר כח למביאים מקורות

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: לייפות דבר

הודעהעל ידי דרומי » ג' אוגוסט 14, 2018 12:46 pm

עיין בהלכות אונאה לגבי יפוי חפץ מתי מותר ומתי אסור.

ואגב יש גם מושג של לייפות כח.

אוהב עמו
הודעות: 859
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: לייפות דבר

הודעהעל ידי אוהב עמו » ג' אוגוסט 14, 2018 1:22 pm

דרומי כתב:עיין בהלכות אונאה לגבי יפוי חפץ מתי מותר ומתי אסור.


בסוגיא זו אני עוסק...
אך חשוב לי לדעת האם יש לשון ספציפית בראשונים שמתייחסת לייפוי חפץ מותר כי ייפוי חפץ מתפרש רק כלהראות את יופיו ולא להוסיף בו דבר.

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: לייפות דבר

הודעהעל ידי שייף נפיק » ג' אוגוסט 14, 2018 2:39 pm

ירמיהו ד' ל' ''לשוא תתיפי'' ושפ לכאורה הוא כהאופן הראשון, ומוכח מהכתוב שם ''כי תקרעי בפוך עיניך'' שהוא צביעת העינים בצבע שאינו דוקא מצבע העין.


חזור אל “דקדוק ומסורה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים