מה שנכון נכון כתב:הוא מסביר זאת. ע"ש.
מה שנכון נכון כתב:זה לא מה שהוא אומר, אלא כמו שכתבתי לעיל.
תוכן כתב:מה שנכון נכון כתב:זה לא מה שהוא אומר, אלא כמו שכתבתי לעיל.
מה ההבדל בין מה שכתבת ומה שכתבתי?
אבק פורח כתב:לא ראיתי את הראב"ע.
האם א"א להסביר כוונתו שהסמיכות במ"ם היא ע"י שהרגל הקדמית נמשכת קדימה והסתימה היא בעצם הזזה אחורה (או כלפי מטה) של הרגל?
תוכן כתב: עכשיו, אני מסכים איתך, שהראב"ע כותב שאותיות מנצפ"ך עגולות בבסיסיהם, ועל זה שאלתי, האם אנו מבחינים בהבדל בין סמיכות הב' והכ' מצד שמאל בגלל שהצד הימני של הכ' הוא עגול והצד הימני של הב' יוצא החוצה.
ראיתי את הראב"ע ואין קשר בין ההסבר שלי למה שכתוב בפנים.תוכן כתב:אבק פורח כתב:לא ראיתי את הראב"ע.
האם א"א להסביר כוונתו שהסמיכות במ"ם היא ע"י שהרגל הקדמית נמשכת קדימה והסתימה היא בעצם הזזה אחורה (או כלפי מטה) של הרגל?
הראב"ע עצמו מבחין בין מ' לשאר האותיות.
לייטנר כתב:יש לזכור גם שהאות מ' היא היחידה מהסופיות המופיעה בצורתה הסופית בתוך מילה (לםרבה, וכן בכתובת על קבר עוזיה - טםי) ובצורתה הרגילה בסוף מילה (המ).
חגי פאהן כתב:לייטנר כתב:יש לזכור גם שהאות מ' היא היחידה מהסופיות המופיעה בצורתה הסופית בתוך מילה (לםרבה, וכן בכתובת על קבר עוזיה - טםי) ובצורתה הרגילה בסוף מילה (המ).
מה זה המ?
בריושמא כתב:לא כל אותיות מנצפ"ך נתארכו בהיעשותן סופיות.
בכתיבה ספרדית ומזרחית כתבו אות פ"א בסופי מלים בצורתה הפתוחה, כאשר כתבוה באמצע המלה.
כך נהגו לכתוב בסופ המלים בכתבי היד של השנים ההן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 101 אורחים