על הפסוק ואיש מזמות ירשיע
במסרה כ"י כך מצאתי ירשיע ה' בקריאה וסימנהון ובכל אשר יפנה ירשיע (שמואל א יד) טוב יפיק דהכא. אף אמנם (איוב לד). נקי. והוא ישקט ומי ירשע בתראה חסר, ומ"ש נקי נ"ל שהוא פסוק ודם נקי ירשיעו (תילים צד) וחילופים אחרים יש במסרות שלנו (בשמואל א טו [לכאורה ט"ס וצ"ל יד]) (ואיוב לד) והם לא מנו רק ד' ירשיע שאותו דתילים כתוב ירשיעו בוא"ו והעולה משתיהן שזה דמשלי חסר כי פליגי בוהוא ישקט ומי ירשע ואנן ארובא דספרי דוקני סמכינן:
ועיינתי במסורה שלפנינו
וזה לשון המסורה בשמואל יד
ירשיע ד' א' מנהון חס' וסי' ובכל אשר יפנה ירשיע. והוא ישקוט. אף אמנם אל לא. ואיש מזמות. מזמות חס'
וזה לשון המסורה באיוב לד
ירשיע ד' א' חס' וסי' ובכל אשר יפנה ירשיע. והוא ישקוט. אף אמנם אל לא ירשיע. ואיש מזמות. ישקוט חס' ובקצ"ת ספר"י מסר"ה מונ"ה ב' חס' והוא ישקיט חס"ר ומזמות חס"ר
הרי דבמסורה דאיוב מביא פלוגתא אי ירשיע דמזמות דמשלי חסר, והוא ישקוט דאיוב ודאי חסר
ורק במסורה דשמואל נקט דרק דמשלי חסר
והמסרה כ"י הרי כתב דוהוא ישקוט דאיוב חסר
ועל מה כוון המנחת שי באמרו
והעולה משתיהן שזה דמשלי חסר כי פליגי בוהוא ישקט ומי ירשע ואנן ארובא דספרי דוקני סמכינן