כדכד כתב:אתעלם מכך שאיני מבין בקבלה. מבחינה דקדוקית צ"ל חַזְחָזִית
חגי פאהן כתב:כדכד כתב:אתעלם מכך שאיני מבין בקבלה. מבחינה דקדוקית צ"ל חַזְחָזִית
ואולי חַזְחַזִּית? כמו שמצינו עצמים כפולים שהאות האחרונה דגושה: גַּלְגַּלִּים, סַנְסַנָּה, אֲדַמְדַּמֹּת, קַשְׂקַשִּׂים.
(וגם אני איני מבין)
תוכן כתב:חגי פאהן כתב:כדכד כתב:אתעלם מכך שאיני מבין בקבלה. מבחינה דקדוקית צ"ל חַזְחָזִית
ואולי חַזְחַזִּית? כמו שמצינו עצמים כפולים שהאות האחרונה דגושה: גַּלְגַּלִּים, סַנְסַנָּה, אֲדַמְדַּמֹּת, קַשְׂקַשִּׂים.
(וגם אני איני מבין)
זה הנכון. (וגם אני איני מבין.)
שים-שלום כתב:בספר יצירה, פרדס רימונים ועוד מופיע המשפט הבא
אופן הגדולה הנקרא חזחזית - מקום מוצא החוזים/שבו מסתכלים החוזים וכדו'.
כדכד כתב:תוכן כתב:חגי פאהן כתב:כדכד כתב:אתעלם מכך שאיני מבין בקבלה. מבחינה דקדוקית צ"ל חַזְחָזִית
ואולי חַזְחַזִּית? כמו שמצינו עצמים כפולים שהאות האחרונה דגושה: גַּלְגַּלִּים, סַנְסַנָּה, אֲדַמְדַּמֹּת, קַשְׂקַשִּׂים.
(וגם אני איני מבין)
זה הנכון. (וגם אני איני מבין.)
זה אינו כמותם כי הוא מחזה שבה יחזו החוזים ועל כן נראה לי שצדקתי
כדכד כתב:מה שכתבתי זה אינו כמותם התכוונתי לדוגמאות שהזכיר חגי פאהן בהודעתו וסברתי שהמלה הזו אינה כמותם. יתכן שטעיתי אך מה יש בכך שדרך בעלי היכלות בהכפלת מלים כדי לסתור את דברי?
לענין כתב:סליחה על השאלה
מנלן בכלל לנקד את זה?
ואת"ל, זה קשור בכלל לכללי הדקדוק המקובלים?
לענין כתב:א. את השמות לא מזכירים בפה - לפחות לפי האריז"ל.
לענין כתב:ב. מוצאים לפעמים ניקודים מאד מאד מפתיעים לשמות הקודש, כך שלהשתמש בכללים הרגילים לא בטוח תועלתי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים