מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

שה

חקר מסורה, ענייני דקדוק, טעמי המקרא, חיפוש מקורות, בירור ועיון בלשון הקודש והתרגומים, מפורש ושום שכל.
עושה חדשות
הודעות: 7777
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

שה

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' מרץ 13, 2019 1:04 am

רשב"א ב"ק מא.
...ואף על גב דבן פקועה לא שכיח מ"מ כך אמרה תורה שאפילו נגח בן פקועה דשרי בעלמא לאחר סקילה באכילה, הכא ליתסיר. אלא נ"ל משום דלא איקרי שור אלא כשנולד כדכתיב שור או כשב או עז כי יולד אבל שה אפילו קודם לידתו (או: כל דהו) אקרי שה.

מה החילוק בין שור ושה.
חשבתי לפרש, כי שה זה לא מין מסויים, הרי יש שה כשבים ושה עיזים.
זה נכון?

בן ראובן
הודעות: 535
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: שה

הודעהעל ידי בן ראובן » ד' מרץ 13, 2019 1:26 am

עושה חדשות כתב:רשב"א ב"ק מא.
...ואף על גב דבן פקועה לא שכיח מ"מ כך אמרה תורה שאפילו נגח בן פקועה דשרי בעלמא לאחר סקילה באכילה, הכא ליתסיר. אלא נ"ל משום דלא איקרי שור אלא כשנולד כדכתיב שור או כשב או עז כי יולד אבל שה אפילו קודם לידתו (או: כל דהו) אקרי שה.

מה החילוק בין שור ושה.
חשבתי לפרש, כי שה זה לא מין מסויים, הרי יש שה כשבים ושה עיזים.
זה נכון?


הרי לולי הכתוב היינו אומרים ששור הוא גדול דוקא, וחידשה תורה ששור בן יומו קרוי שור, ואין לך בו אלא חידושו, כי יולד ולא קודם לכן.


חזור אל “דקדוק ומסורה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים