עמוד 1 מתוך 1

שה

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 1:04 am
על ידי עושה חדשות
רשב"א ב"ק מא.
...ואף על גב דבן פקועה לא שכיח מ"מ כך אמרה תורה שאפילו נגח בן פקועה דשרי בעלמא לאחר סקילה באכילה, הכא ליתסיר. אלא נ"ל משום דלא איקרי שור אלא כשנולד כדכתיב שור או כשב או עז כי יולד אבל שה אפילו קודם לידתו (או: כל דהו) אקרי שה.

מה החילוק בין שור ושה.
חשבתי לפרש, כי שה זה לא מין מסויים, הרי יש שה כשבים ושה עיזים.
זה נכון?

Re: שה

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 1:26 am
על ידי בן ראובן
עושה חדשות כתב:רשב"א ב"ק מא.
...ואף על גב דבן פקועה לא שכיח מ"מ כך אמרה תורה שאפילו נגח בן פקועה דשרי בעלמא לאחר סקילה באכילה, הכא ליתסיר. אלא נ"ל משום דלא איקרי שור אלא כשנולד כדכתיב שור או כשב או עז כי יולד אבל שה אפילו קודם לידתו (או: כל דהו) אקרי שה.

מה החילוק בין שור ושה.
חשבתי לפרש, כי שה זה לא מין מסויים, הרי יש שה כשבים ושה עיזים.
זה נכון?


הרי לולי הכתוב היינו אומרים ששור הוא גדול דוקא, וחידשה תורה ששור בן יומו קרוי שור, ואין לך בו אלא חידושו, כי יולד ולא קודם לכן.